Waarom mag ik niet weten waar ik ben geskimt?

Ik ben vandaag erachter gekome dat mijn pas is geskimt en 500 euro is gejat.De bank wil mij niet zeggen waar mijn pas is geskimt..ivm wet op privacy.Maar waar slaat het op?Heeft een crimineel meer rechten dan mij?? En waarom komt het wel eens op het nieuws dat tientallen slachtoffers van skimmen zijn geweest bij een Intratuin?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (5)

blijkbaar wilt de bank dit uit voorzorg doen.
ze gaan er wellicht achteraan en gaan bij alle gedupeerde mensen kijken waar ze allemaal hebben gepind en of er overeenkomsten zijn.
het verhaal over intratuin kan zijn gekomen, omdat deze hackers daar een camera hebben geplaatst of dat de hackers bestand van intratuin hebben kunnen gehackt.
Paar jaar geleden is er bij intratuin een man gevonden die zich verscholen hield in het plafond bij intratuin (plafondplaten die je kan verplaatsen).
deze man had camera's geplaatst, en had ook spullen gestolen van intratuin zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook keer gehoord van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt dat de bank het niet wil zeggen zodat je niet denkt oh bij die en die automaat werd ik gescimt laat ik daar niet meer gaan pinnen. Maar denk idd dat het ook om de privacy van de scimmers gaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als eerste heeft de bank zorg te dragen voor de privacy van het bedrijf waar jou pas geskimd is.

Ook de bank moet aangifte doen van de misdaad, hangende het onderzoek wordt een plaats delict in dergelijke gevallen stil gehouden in de hoop dat de daders terug keren om de apparatuur te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad meer voor de privacy van de ondernemer waar het gebeurt is. Niet voor de privacy van de crimineel.

Woon je toevallig in Egmond aan Zee? of ben je daaar onlangs in een slijterij geweest? Daar is schijnbaar voor ruim een miljoen euro gescimt.. Een maand land..

Stond vandaag (31-11) in de Spits en de Metro
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je dat willen weten?
Wat kan je met die informatie?

De bank weet waar het gebeurt is, de eigenaar van de pinautomaat weet het ondertussen dan ook, dus maatregel zullen genomen zijn.
Geen reden dus dat jij de eigenaar van de automaat gaat "lastig vallen". Die heeft er genoeg tijd aan moeten besteden, dus gaat graag weer verder met zijn bedrijf.
Ook betaald hij de bank voor het systeem, dus hij mag verwachten dat hij er zo min mogelijk problemen mee heeft, dus ook geen slechte publiciteit.

Het systeem is gewoon niet waterdicht, daarom neemt de bank de verantwoordelijkheid op zich en dus ook alle kosten.
Het klinkt als geldverspilling, maar een echt waterdicht systeem bestaat waarschijnlijk niet of zal veel duurder zijn dan de kosten van een paar skimmers. Het lijken er veel maar de kosten vallen in het niet als je kijk hoeveel geld er per jaar gepind wordt.

Onveilig is het ook niet, niemand raakt direct gewond, wat met contant geld wel gebeurt.