Mag men schrijven op een bankbiljet?

Ik zie op bankbiljetten wel eens namen/notities staan.
Mag dit officieel eigenlijk wel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
6.5K

Het beste antwoord

nee, dat mag officieel niet. je bent immers ook niet de eigenaar van het biljet. de biljetten blijven eigendom van de staat en jij bent slechts de gebruiker.

Toegevoegd na 4 minuten:
ter verduidelijking: Een bankbiljet (dat wil zeggen, het papier en de drukinkt) is en blijft meestal eigendom van de uitgevende bank. De nominale waarde is eigendom van de houder. Het biljet is aan de houder in bruikleen verstrekt om als drager van de nominale waarde te dienen.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan je hier (in theorie) dus een boete/straf voor krijgen?
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
ja, in theorie zou dat kunnen. maar gebeurt in de praktijk natuurlijk niet zo snel.

Andere antwoorden (1)

Nee ik zal dat niet doen!
Want dan kan het zijn dat hè briefje niet meer geldig is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Die kans is erg klein. Ernstig beschadigde biljetten kunnen, voorzover ik weet, vrijwel altijd nog worden ingewisseld bij De Nederlandsche Bank voor een goed biljet. Alleen als je minder dan de helft van een biljet (over) hebt, dan wordt het lastig...