Als iemand op mijn werk een onterechte klacht tegen mij indient, om mij te beledigen, is diegene dan strafbaar?

ik werk in een restaurant en er is een klacht ingedient dat ik onvriendelijk zou zijn, ik weet zeker dat ik niks fout heb gedaan, de persoon die de klacht heeft ingedient ken ik, en ik heb een keer ruzie met hem gehad, daarom denk ik dat hij dit doet om mij terug te pakken, is dit strafbaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Jij kunt helaas niks bewijzen dus het is niet strafbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is dat smaad en dat mag niet.
Of het strafbaar is weet ik niet zeker.
Maar als je er eenrechtzaak van zou maken kan dit voor die persoon wel een staartje hebben.
Of hij moet bewijzen hebben hiervoor.

Toegevoegd na 5 minuten:
Volgens insiders staat op smaad wel een boete.
Net vernomen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okay bedankt! moet ik dan aangifte doen? of moet dat echt een rechtzaak worden, daar heb ik namelijk geen zin in :P
j5m
12 jaar geleden
Ik zou het even afwachten misschien loopt het met een sisser af.
Eerst afwachten wat er gebeurt en je zal waarschijnlijk wel een gesprek krijgen ( of ze houden je in de gaten) in het gesprek laat je eerst je baas zijn verhaal doen. Als hij klaar is kan jij je verhaal doen en de mail laten zien ( las dat in een reactie dat jij die mail hebt) meer kan je niet doen. Hou de eer aan jezelf !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat zijn klacht niet geldig is al hij niet kan bewijzen dat hij bij jullie is geweest(dus als hij geen bonnetje heeft...)