Mag iemand die van het tableau van advocaat is geschrapt toch iemand verdedigen?

Als voorbeeld de heer Moszkowicz, als iemand hem nu zou vragen om hem te verdedigen, mag dat? (Wanneer er geen geld voor wordt betaald)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

In een geding voor een enkelvoudige kamer waar geen advocaat benodigd is mag elke Nederlander een andere verdedigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je bent geschorst en vervolgens wordt geroyeerd, kan je niet langer als advocaat/procureur optreden.Maar dan kan je nog wel iemand verdedigen voor het kantongerecht. Want dat kan elke burger doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
neen, je mag dan niet meer in de Rechtszaal iemand verdedigen. Maar je kan dat onwijken door "juridisch adviseur " te worden. Dan huur je gewoon een clown in die voor jou het woord doet, en zegt wat je als juridisch adviseur wilt zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moszkowicz is zolang de zaak in hogerberoep nog niet is uit gesloten gewoon nog advocaat en kan dus nog gewoon zijn werkt doen. Als een advocaat een maal geschrapt is kan hij niet meer voor een rechtbank zijn werk doen. Wel kan hij allerlei andere functie nog steeds uit oefenen maar de rechtbank is verboden terrein om een client te verdedigen.
ronron1212