Is dit mes legaal?

Ik zag een decoratieve dolk met een lemmet van 26cm lang en 2,5cm breed. De dolk heeft een schede en geen snijkanten, je kan er niets mee snijden, de snijkanten hebben beide een oppervlak van 1mm breed, wat veel te breed is om een gevaar te zijn. Het enige scherpe er aan is het puntje, dat is vergelijkbaar met (zelfs nog iets minder scherp dan) een geslepen potlood.

Ik wil die dolk graag gebruiken in een les over ridders op de basisschool, aangezien het de stijl uit die tijd heeft. Maar wat ik graag wil weten is of dat volgens de wet toegestaan is. Over het algemeen zou het lemmet te lang en te breed zijn volgens mij, maar ik twijfel omdat er 0 snijkanten aan zitten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Volgens mij mag je best zon mes meenemen zolang die niet geslepen is, want die messen kan je op bijna alle markten kopen, maar of je hem mee naar school mag nemen weet ik niet, dan zou je de regels na moeten gaan op de school en eventueel moeten overleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als het mes, zonder het lemmet langer is dan 20 cm, dan is het illegaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, dat mag niet een mes dat je wettelijk mag dragen mag niet langer zijn dan 6 cm.
hiermee kan je het hart niet raken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je het decoratief of voor verzameldoeleinden gebruikt heeft de wet hier niks op tegen als je ermee op straat loopt werk je jezelf in de problemen

(ik ken de wet ivm werk)