vraag over 'pedofilie'?

ik las laatst ergens dat het verboden was om getekende minderjarige in erotische standen te tekenen.
en dan vooral de anime/hentai?

is dit in nederland verboden of is er een richtlijn?

als mijn vraag te onduidelijk is hoor ik het graag!

Toegevoegd na 22 minuten:
ik lees dat de vraag onduidelijk is dus een 2de poging.

er stond in dat blad dat het verboden was om meisjes die duidelijk onder de 18 waren in erotische standen (topless,geen kleren aan etc etc) te tekenen.
en dat dit vooral het geval was met anime/hentai tekeningen/films.

staat iets hierover in de nederlandse wetgeving?

duidelijker zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vraag is onduidelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de vraag is duidelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat raar zeg!
Getekende meisjes onder de 18(?)
Een tekening van iemand is niet een echt bestaand persoon,er zit dus ook geen leeftijd aan verbonden.
Ik vindt dat echt nergens op slaan,wat een idiote wet zeg!
En daar zou iemand problemen mee kunnen krijgen?
Echt belachelijk,het blijft een tekening,het is niet echt.

Antwoorden (2)

Artikel 240b Wetboek van Strafrecht is hieraan gewijd. Het Openbaar Ministerie heeft een zogenaamde 'aanwijzijng' opgesteld (zie bron) hoe dit artikel geïnterpreteerd moet worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even opgezocht:
Hentai is een Japans woord dat "abnormaliteit" betekent, maar het kan in het dagelijkse taalgebruik ook wel worden vertaald als "pervers(eling)". Buiten Japan wordt het vaak gebruikt als woord voor pornografische manga of anime.

Jij mag al jouw abnormale en perverse verbeeldingen tekenen.
Publiceren is een ander verhaal.