Telt dit als oplichting? (zie beschrijving)

Ik heb mijn Pokemonkaarten (3.817 stuks) verkocht aan iemand voor 150,- via Marktplaats. Nou claimt deze man dat het er 3.700 nog iets zijn, en dat er een paar nepkaarten bij zitten. Ik heb nooit gegarandeerd dat ze allemaal echt zijn. Hij wil nu dat ik 30 euro terugstort op zijn rekening, maar hier ga ik niet mee akkoord. Hij dreigt mij aan te geven voor oplichting, kan dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als jij de kaarten op marktplaats zijn als pokemon kaarten, en dat zijn het niet, of ze zijn deels vals, dan valt dat inderdaad onder oplichting. Je belooft namelijk iets te leveren, en je levert het niet. 30 euro is echter niet reeel: Hij moet van jou een reele vergoeding krijgen. Als er 100 karten nep zijn, dan is dat rond de 4%. Dus 4% van de betaalde kosten. Eventueel het dubbele voor de irritatie.

Hij kan je wel aangeven voor oplichting maar jij ten goede trouw gehandeld, je kan hem iets ter compensatie geven maar 30 euro is niet reëel, ik zou voorstellen 10 euro en anders de party terug, ik denk dat hij dan wel inbind. Ikzelf heb zoiets met lego gehad, verkocht bij de rubriek speelgoed en iemand werd boos omdat er een paar blokjes verkleurt waren, die persoon wilde ook 10 euro terug omdat het niet netjes was dat we het niet vermeld hadden. wij reageerde daar niet op maar hij bleef mailtjes sturen zelfs via andere advertentie's, uiteindelijk maar betaald met de vermelding dat hij een zielig mannetje was.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100