ik heb een Nee/Nee sticker op m'n brievenbus, toch krijg ik ongeadresseerde reclame.. kan ik hier iets tegen doen?

Die stickers zijn er niets voor niets, en volgens mij moeten die bezorgers zich gewoon aan de regels houden.

Ik woon in een appartementencomplex dus voor die bedrijven is het "makkelijk" hier te bezorgen, dus het is niet 1 briefje, maar gewoon een stuk of 10 per week..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
twee stickers of drie

Het beste antwoord

Op de site rijksoverheid .nl staat daar hetvolgende over gemeld.

Heeft u een sticker geplakt op uw brievenbus en ontvangt u toch ongeadresseerd reclamedrukwerk, dan kunt u een klacht indienen bij de adverteerder of de verspreider. De adverteerder of verspreider van het reclamedrukwerk is verplicht de klacht te onderzoeken en binnen 4 weken te beantwoorden. Is uw klacht niet op tijd of niet naar tevredenheid afgehandeld, dan kunt u binnen 4 weken een klacht indienen bij de Stichting Reclame Code.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het snelste meest complete antwoord, heb al een dönertent gebeld, een inkt bijvul service, en een kapster.. de donertent bevestigde dat ze een "illegale" bezorger hadden gebruikt, de rest werd alleen stil toen ik dat onderzoek eiste ^^

Andere antwoorden (9)

Mocht je weten van welk bedrijf het afkomstig is, dan moet je ze even opbellen om het te zeggen. Mocht de bezorger iemand zijn die alleen in die wijk bezorgt, dan kan het bedrijf deze persoon aanspreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem contact op met de reclame verspreider, weet je niet wie er bezorgt, dan contact opnemen met het bedrijf van de folder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je weet van welke netwerk het komt kan je er naar bellen. Ik heb ook een tijdje krantenwijk gelopen en is sommige pakketjes volders zit soms een brief met informatie en daar onder staat altijd welke netwerk bedijf het is als je weet welken het is kan je er altijd naar bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bel het bedrijf hun kunnen het verder afhandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hierover kun je een klacht indienen.
Als je een Nee-Nee sticker hebt geplakt op je brievenbus en je ontvangt toch ongeadresseerd reclamedrukwerk, dan kun je een klacht indienen bij de adverteerder of de verspreider. De adverteerder of verspreider van het reclamedrukwerk is verplicht de klacht te onderzoeken en binnen 4 weken te beantwoorden. Is de klacht niet op tijd of niet naar tevredenheid afgehandeld, dan kunt je binnen 4 weken een klacht indienen bij de Stichting Reclame Code.

Het lastige hieraan is dat het moeilijk te achterhalen is wie de verspreider is. Maar je kunt aan de folders al snel zien wie de adverteerder is. Krijg je bijvoorbeeld een folder van de Hema dan mag je hierover klagen bij de Hema, ze moeten jouw klacht in behandeling nemen. Als ze dat niet doen dan kun je je dus wenden tot de Stichting Reclame Code.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb eerst netjes aan de betreffende bezorger gevraagd of hij de reclame weer mee wil nemen, nee daar kon (wilde) hij niet aan beginnen, toppunt:(

Het is misschien niet tactvol, maar ik gooi het net zo hard weer naar buiten. En de verspreider gebeld, ik kende die persoon voor wie hij werkte en gezegd wat voor puinhoop ze ervan maken XD

Ik heb destijds toch niet voor niets anderhalf uur (heen en terug) gefietst door de stromende regen om een Nee - Nee sticker te halen van het gemeentehuis.

De volgende keer
-en de nieuwe bezorger die hier rondrijd-
weet die persoon wel dat je die folders niet wil hebben...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is de sticker goed zichtbar??
ik bezorg zelf ook en bij 1 huis zit de sticker onder de klep van de brievenbus (aan de binnenkant) ik zag het in het begin niet maar later wel maar elke keer als iemand invalt lopen ze onnodig dikant op om te zien dat er een nee nee sticker hangt..
ik erger me hier heel erg aan

wat ik ook ooit had:

er was een brievenbus die verstopt was (achter het hegje) ik bezorgde daar niet omdat ik van het bestaan niets wist.
tot er op een gegeven moment een briefje aan de burenbrievenbus hing

conclusie: kijk of je sticker duidelijk is en hang er anders een briefje op, gewoon met plakband als het dan doorgaat kun je alsnog het bedrijf bellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn buurman heeft een stalen rolluik voor zijn voordeur laten plaatsen en de sticker op de hoek van zijn huis.
Afdoende oplossing leek eerst.
Echter, naast de deur staat de vuilcontainer. Daar gooien ze nu de folders in.
Er is dus geen oplossing voor dit probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zou de beste oplossing zijn, hoef ik steeds die zooi die ik niet wil weg te gooien, maar word het voor me gedaan. maarja ik woon in een flat en denk niet dat de buren daar blij mee zijn..
Reclame folders bezorgers hebben lak aan de Nee Nee Stickers , In onze Senoren Complex hebben velen op de Brouwersdijk in Dordrecht een NEE Nee Sticker , En de folder ongeadresserd stoppen de de Reclames gewoon in de brieven bus,
Ze hebben net zo `n lak aan de Nee Nee Stickers als aan het bedrijf van de folder.
En bij de Stichting Reclame Code.
Het beste dan maar op straat gooien..