ik heb een Nee/Nee sticker op m'n brievenbus, toch krijg ik ongeadresseerde reclame.. kan ik hier iets tegen doen?

Die stickers zijn er niets voor niets, en volgens mij moeten die bezorgers zich gewoon aan de regels houden.

Ik woon in een appartementencomplex dus voor die bedrijven is het "makkelijk" hier te bezorgen, dus het is niet 1 briefje, maar gewoon een stuk of 10 per week..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Op de site rijksoverheid .nl staat daar hetvolgende over gemeld. Heeft u een sticker geplakt op uw brievenbus en ontvangt u toch ongeadresseerd reclamedrukwerk, dan kunt u een klacht indienen bij de adverteerder of de verspreider. De adverteerder of verspreider van het reclamedrukwerk is verplicht de klacht te onderzoeken en binnen 4 weken te beantwoorden. Is uw klacht niet op tijd of niet naar tevredenheid afgehandeld, dan kunt u binnen 4 weken een klacht indienen bij de Stichting Reclame Code.

Bronnen:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/co...

Mocht je weten van welk bedrijf het afkomstig is, dan moet je ze even opbellen om het te zeggen. Mocht de bezorger iemand zijn die alleen in die wijk bezorgt, dan kan het bedrijf deze persoon aanspreken.

Neem contact op met de reclame verspreider, weet je niet wie er bezorgt, dan contact opnemen met het bedrijf van de folder.

als je weet van welke netwerk het komt kan je er naar bellen. Ik heb ook een tijdje krantenwijk gelopen en is sommige pakketjes volders zit soms een brief met informatie en daar onder staat altijd welke netwerk bedijf het is als je weet welken het is kan je er altijd naar bellen.

bel het bedrijf hun kunnen het verder afhandelen.

Hierover kun je een klacht indienen. Als je een Nee-Nee sticker hebt geplakt op je brievenbus en je ontvangt toch ongeadresseerd reclamedrukwerk, dan kun je een klacht indienen bij de adverteerder of de verspreider. De adverteerder of verspreider van het reclamedrukwerk is verplicht de klacht te onderzoeken en binnen 4 weken te beantwoorden. Is de klacht niet op tijd of niet naar tevredenheid afgehandeld, dan kunt je binnen 4 weken een klacht indienen bij de Stichting Reclame Code. Het lastige hieraan is dat het moeilijk te achterhalen is wie de verspreider is. Maar je kunt aan de folders al snel zien wie de adverteerder is. Krijg je bijvoorbeeld een folder van de Hema dan mag je hierover klagen bij de Hema, ze moeten jouw klacht in behandeling nemen. Als ze dat niet doen dan kun je je dus wenden tot de Stichting Reclame Code.

Bronnen:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/co...

Heb eerst netjes aan de betreffende bezorger gevraagd of hij de reclame weer mee wil nemen, nee daar kon (wilde) hij niet aan beginnen, toppunt:( Het is misschien niet tactvol, maar ik gooi het net zo hard weer naar buiten. En de verspreider gebeld, ik kende die persoon voor wie hij werkte en gezegd wat voor puinhoop ze ervan maken XD Ik heb destijds toch niet voor niets anderhalf uur (heen en terug) gefietst door de stromende regen om een Nee - Nee sticker te halen van het gemeentehuis. De volgende keer -en de nieuwe bezorger die hier rondrijd- weet die persoon wel dat je die folders niet wil hebben...

is de sticker goed zichtbar?? ik bezorg zelf ook en bij 1 huis zit de sticker onder de klep van de brievenbus (aan de binnenkant) ik zag het in het begin niet maar later wel maar elke keer als iemand invalt lopen ze onnodig dikant op om te zien dat er een nee nee sticker hangt.. ik erger me hier heel erg aan wat ik ook ooit had: er was een brievenbus die verstopt was (achter het hegje) ik bezorgde daar niet omdat ik van het bestaan niets wist. tot er op een gegeven moment een briefje aan de burenbrievenbus hing conclusie: kijk of je sticker duidelijk is en hang er anders een briefje op, gewoon met plakband als het dan doorgaat kun je alsnog het bedrijf bellen

Mijn buurman heeft een stalen rolluik voor zijn voordeur laten plaatsen en de sticker op de hoek van zijn huis. Afdoende oplossing leek eerst. Echter, naast de deur staat de vuilcontainer. Daar gooien ze nu de folders in. Er is dus geen oplossing voor dit probleem.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100