Is het toegestaan om een ID van je website te maken? Waar opstaat wie je bent enzo, om te laten zie wie je bent bij branden of ongevallen enc.

Dus soort perspas, maar dan Alleen voor je website, dus een soort ID, Ik maak er geen misbruik van :)

Het is alleen om aan te tonen wie je bent als ze dat vragen, en/of ik foto's mag maken voor mn website :P

Is dat toegestaan?
Ook voor mijn mede medewerkers, zou ik dan zo'n ID kunnen maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Wat jij bedoelt is een legitimatie (legitimatie laat zien wat/waarvan jij bent). Ja dat mag, maar als je daarmee bedoelt of je dan onder het lintje door mag of in het persvak mag dat hangt af van de plaatselijke politie.

Vaak heeft de afdeling persvoorlichting van jou regionale politiekorps een speciale pas voor fotografen die niet in aanmerking komen voor een politieperspas of een kaart van het NVJ.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja dat heeft mijn neef ook geprobeert
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag gewoon pasjes aanmaken.
echter geld het niet als officieel bewijs van je identiteit. Het is geen vervanger voor een paspoort/ID-kaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je mag een website maken die er uitziet al een soort ID-kaart. Maar of het verstandig is? Kunnen anderen die site ook openen? Je schrijft wel dat jij er geen misbruik van zal maken, maar anderen die kwaadwillen kunnen er misschien WEL misbruik van maken.
Denk daar eerst over na.
Zo'n website heeft geen officieel karakter hoor! Je kunt/mag je er niet mee identificeren. Daar heb je je paspoort of ID-kaart voor nodig.