Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vissen met Nederlandse vispas én Belgische visvergunning, 2 i.p.v. 4 lijnen, strafbaar of niet? Zie extra uitleg

Stel: ik ga vissen op de Schelde-rijnverbinding ter hoogte van de grens. Aan de boordsteen van de oever zie je exact waar de grens is, in België is dat een ander type steen dan in Nederland. Ik gooi 2 vislijnen uit op Nederlands grondgebied, en hou mij verder correct aan de Nederlandse regels, inclusief bezit van Nederlandse vispas. 20 meter werp ik nogmaals 2 hengels uit, ditmaal op Belgisch grondgebied en mét Belgische visvergunning. Komt er Belgische controle, dan hebben die ambtenaren toch niets te zeggen over mijn vislijnen die in Nederland liggen, en omgekeerd? Ben ik dan op één of andere manier in overtreding? Denk het niet, Het enige wat ik misschien kan verwachten is wat extra pesterij van de politie zoals controle op van alles en nog wat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je geeft zelf al antwoord op je vraag. Je vist hier in Nederland met slechts twee hengels en je vist in Belgie met slecht twee hengels. Het wordt alleen een beetje moeilijk als je in Nederland en in Belgie tegelijk aanbeet krijgt.
(Lees meer...)
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het risico op gelijktijdige aanbeet is inderdaad groter, maar dat risico heb je met "slechts" 2 hengels ook!

Andere antwoorden (1)

Klopt ze kunnen je dan niks maken.
Je vist in Nederland gewoon met 2 hengels en als je de overige wetgeving ook in acht neemt dan is het goed.
Wat een geniale oplossing om met 4 hengels te vissen zeg!

Nou nog hopen op een goede vangst!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding