Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe begin je een rechtzaak?

alhoewel onder invloed heb ik net( halfuur geleden) BIJNA een luidspreker/discolamp van een paar kilo ( kwestie van enkele decimeters) van enkele meters hoog op m'n hoofd gekregen in een disco...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
664
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je begint een rechtszaak door iemand aansprakelijk te stellen.
Maar waarvoor dan? Je bent toch niet gewond?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien wil hij ze niet aanklagen voor niet-opgelopen letsel, maar wel voor nalatigheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou beginnen door contact te zoeken met rechtshulp, die je verder kunnen adviseren...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik lag in een jacuzzi (in de discotheek ja ) waardoor de lamp/luidspreker eerst op het water viel en toen op m'n arm. Gewond ben(was) ik niet, maar als daar geen jacuzzi had gestaan was hij 100% zeker op iemands hoofd gevallen. Verder reageerden de barmannen/vrouwen ontzettend laconiek en haalden alleen het voorwerp uit het water en vroegen me niet eens of ik OK was

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een rechtzaak wordt gebaseerd op privaat of strafrecht. Het strafrechtelijk deel van de zaak wordt gestart door aangifte te doen van een strafbaar feit. Het privaatrechtelijk deel wordt gestart door een schriftelijke aansprakelijkstelling voor de geleden schade.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding