Waarom bestaat er een parkeerplaats speciaal voor gehandicapten?

Ik zie de logica er niet aan zitten...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk als u gehandicapt zou zijn wel de logica er in van zou zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat denk ik ook... jammer dat ik niet zo goed ben in logisch nadenken. (er markeert heel wat aan mij xD)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou nee hoor er mankeert niks aan je, het is ook niet kwalijk bedoeld mijn antwoord.
Misschien komt het wel zo over.(sorry) Maar in mijn straat is er nooit echt nooit plek, en dan zie je wel dat invalide plekken vrij zijn, en dan denk je waarom zijn er invalide plekken en dan kan ik mij jou vraag heel goed voorstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen sorry dat hoeft niet, ik kan weet vaak niet eens wanneer ik ben beledigd of niet, ik ben autistisch, daarom kom ik soms heel dom over op goeievraag, =)

Het beste antwoord

Die speciale parkeerplaatsen zijn dichterbij de winkel of bij de toegang tot de helling of lift om er te komen. Mensen die slecht ter been zijn laat je toch niet een hele parkeerplaats of -garage door lopen om ergens te komen. Dat kunnen mensen met gezonde benen wel eenvoudig!
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat als alles vol is je verder weg moet gaan parkeren en misschien kunnen zij die verdere afstand niet lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Logisch toch.+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klinkt logisch ja, +1
Om mensen die problemen hebben met lopen of anderszins niet instaat zijn zich goed te verplaatsen de gelegenheid te geven op een parkeerplek te kunnen parkeren. Het is altijd makelijk als je zelf niets mankeert om daar anders over te denken. Maar mensen met een handicap hebben het soms wel eens moeilijk met afstanden. ik snap de logica niet van mensen die niets mankeren om soms hun auto op een invalide plek te zetten. Gelukkig kan je daar een forse bekeuring voor krijgen
ronron1212
13 jaar geleden
Die parkeerplaatsen zijn ook meestal breder. Hierdoor kan de chauffeur, indien afhankelijk van een rolstoel, makkelijker in en uitstappen en zijn rolstoel opbergen.
Ik ben het helemaal eens met de vorige schrijver dat er helaas asociale mensen zijn die niet invalide zijn maar wel hun auto op die speciale plaatsen parkeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Parkeerplaatsen voor gehandicapte personen zijn een noodzaak om deel te kunnen nemen aan het openbaar leven of om openbare gebouwen te kunnen bezoeken.
Sommige mensen parkeren hun wagen onbeschaamd op de parkeerplaats voor mindervaliden.

Via een sensibiliseringsactie in België:

“Je nam mijn plaats, neem nu ook mijn handicap”

worden deze egoïstische chauffeurs gewezen op hun asociaal gedrag.