De ex van mijn vriendin leest mijn sms'jes en die van anderen via iemand die toegang zou hebben tot deze gegevens via justitie (zijn wer

Welke mensen bij justitie hebben toegang tot deze gegevens?!

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat kan niet zomaar, dat moet via procedures worden aangevraagd bij het netwerk (bijv. Vodafone of KPN) door de politie/recherce. Hier zit een menselijke controle achter. Daarnaast zit daar controle op en moet deze persoon verdachte zijn in een zaak, anders is er heel wat uit te leggen bij de leiding. Het inzien van bericht-headers kan wel automatisch en met mindere controle, maar hier staat alleen : van, naar, tijd en datum in.

Bronnen:
Documentaire op tv

Het zal iemand met opsporingsbevoegdheid zijn. Kan ook zijn dat die ex contacten heeft met iemand die bij een telefoonprovider werkt en zo toegang tot smsjes heeft. Ik raad je aan hier aangifte van te doen!

Er moet een bevel zijn omdat te doen. Iemand moet worden verdacht van bepaalde activiteiten om dit te mogen doen. Als je niet ergens van verdacht wordt en je wordt toch op deze manier gevolgd en afgeluisterd dan kun je als je het kunt bewijzen aangifte doen tegen deze persoon. De officier van justitie is degene die toestemming geeft voor afluisteren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100