Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De ex van mijn vriendin leest mijn sms'jes en die van anderen via iemand die toegang zou hebben tot deze gegevens via justitie (zijn wer

Welke mensen bij justitie hebben toegang tot deze gegevens?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn mensen die dreigen hun baan kwijt te raken want het is streng verboden.
Als je werkelijk vermoed dat dit gebeurd zou ik aangifte doen bij de politie.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat kan niet zomaar, dat moet via procedures worden aangevraagd bij het netwerk (bijv. Vodafone of KPN) door de politie/recherce. Hier zit een menselijke controle achter. Daarnaast zit daar controle op en moet deze persoon verdachte zijn in een zaak, anders is er heel wat uit te leggen bij de leiding. Het inzien van bericht-headers kan wel automatisch en met mindere controle, maar hier staat alleen : van, naar, tijd en datum in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal iemand met opsporingsbevoegdheid zijn. Kan ook zijn dat die ex contacten heeft met iemand die bij een telefoonprovider werkt en zo toegang tot smsjes heeft. Ik raad je aan hier aangifte van te doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er moet een bevel zijn omdat te doen. Iemand moet worden verdacht van bepaalde activiteiten om dit te mogen doen. Als je niet ergens van verdacht wordt en je wordt toch op deze manier gevolgd en afgeluisterd dan kun je als je het kunt bewijzen aangifte doen tegen deze persoon. De officier van justitie is degene die toestemming geeft voor afluisteren.
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding