Waarom kun je nergens meer games huren?

Vroeger zag je vaak in videotheken of in de bibliotheek nog wel een afdeling met games voor verhuur. Ik zie dat nooit meer, en gamewinkels doen het ook niet. Waarom? Is er een nieuwe wetgeving ofzo? Wat is de wetgeving hierover eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Antwoorden (1)

Bij ons in de buurt hebben ze bij verschillende bibliotheken nog gewoon games te huur..

Videoland daarin tegen niet meer.. Gamemania heeft het een tijd gedaan maar toen is de wetgeving aangepast waardoor het verhuren niet meer als 'legaal' word gezien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Juist bij ons in die bieb kan dit ook nog steeds. + dus
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar als het niet legaal zou zijn: waarom doet de bieb het dan nog? Vreemd antwoord.