Wat kun je doen wanneer je vermoedt dat een forumlid of chatdeelnemer in ernstige geestelijke nood verkeerd?

Dat hij/zij een gevaar voor zichzelf kan zijn of of voor anderen. Als je contact opneemt met de politie, kunnen zij dan snel contact opnemen met de beheerders van een website of chatroom zodat de persoon in kwestie getraceerd kan worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Me, too.

Het beste antwoord

Je moet op internet en op chatboxen altijd voorzichtig zijn met waar je je in laat meetrekken. Ik zou dus zelf de moderator waarschuwen of dergelijke, maar zelf me er toch een beetje buiten houden.
Ik heb zelf op chatboxen al heel wat gekken getroffen, die misbruik maakten van mijn medeleven en ervoor zorgden dat ik me weken schuldig en rottig voelde.

Het internet en anoniem kunnen praten met andere mensen haalt het beste en het slechtste in mensen naar boven. Voorzichtigheid is geboden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Daar kun je helaas niets aan doen!
Als jij verder geen informatie hebt van die persoon dan kan ook de politie niks doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als dat zo is,dat iemand een gevaar voor zichzelf of anderen is, dan weet je meer van diegene en kan je het aan de beheerders melden .
maar de beheerders kunnen geen verantwoordelijkheid nemen voor mensen die in geestelijke nood verkeren en de politie zal er echt niets mee doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Technisch gezien moet dit wel kunnen. Internet rechercheurs kunnen heel veel opsporen op het internet. De vraag is echter of jij genoeg hard aanknopingspunten hebt die jouw conclusie van ernstige nood kan onderbouwen. En dan ook nog of de situatie ernstig genoeg is om op te treden.

En dan nog de vraag bij wie moet je dit melden? Lokale politie (wat is lokaal dan), zelf zou ik niet weten welke instantie zich met publieke media bezighoudt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie mijn vraag van een jaar geleden:
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tjezus, waar ging dat over als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarop je van " onbekend" een uitstekend antwoord hebt gekregen dat je terecht als beste hebt gekozen! Misschien quoten voor al die mensen die je link niet volgen? bron: onbekend ;)
Als er een bovenstaand iemand bij jou bekend is en het kontakt is al gelegd zou ik hem/haar een persoonlijk berichtje sturen en eventueel adres en of telefoon nr. vragen. Op die manier kom je vast een stuk verder.
Ik hoop dat het lukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand jou niet om hulp vraagt, dan zou ik er buiten blijven