Autoverhuurbedrijf in Griekenland verhuurd niet aan mensen boven de 70 jaar (dit laat hun verzekeringsmaatschappij niet toe), kan dit zomaar?

Is dit niet een vorm van discriminatie? Mag je op basis van je leeftijd geweigerd worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Hun verzekeringsmaatschappij laat dat heus wel toe maar is blijkbaar te duur in deze gevallen. Jij zou dus wellicht heel veel meet moeten betalen. Dat is geen discriminatie, verzekeringsmaatschappijen zijn ook voor beginnende bestuurders duur gewoon in Nederland. Vrouwen zijn vaak goedkoper en het kan ook zijn dat je geen auto kunt huren als je nog maar kort je rijbewijs hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In sommige landen is dit zelfs een wet. Om niet boven een bepaalde leeftijd te verhuren.
Vaak gerechtvaardigd door de eisen gesteld door de verzekeringsmaatschappij.