Is het legaal, om game hacks/cheats door te verkopen?

Ik heb ergens op internet wel een amerikaanse wet gevonden, waarin stond, dat het niet toegestaan was om programma's op zo'n manier aan te passen, als dat de bedoeling was van de maker(s) van het programma, maar geld dat ook in Nederland?
En als ik bijvoorbeeld een hack van iemand krijg, die ik zonder zelf te gebruiken online verkoop. Is dat dan legaal?

Bij voorbaat dank. :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K

Antwoorden (1)

Niet als er voor de game aangekondigd wordt dat het verspreiden ervan illegaal is? Dan mag je cheats niet doorverkopen. Hacks zijn in Nederland sowieso illegaal, en het verspreiden ervan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je daar misschien ook een link naar een bron of wetsartikel van? Ik lees overigens wel een hoop dat het niet is toegestaan om hack tools te verspreiden, die online gegevens kunnen stelen, maar dat is niet het geval bij game hacks.