kan een winkel mij weigeren?

sinds kort heeft de supermarkt bij mijn school een bord hangen welke vermeld dat er niet meer dan 20 scholieren tegelijkertijd in de winkel aanwezig mogen zijn. ik vroeg mij af of dit ook op mij slaat, ik ben dan wel scho0lier maar ik ben ook meerderjarig (19). ik meen namelijk ergens gelezen te hebben dat met scholieren alleen mensen van 12 t/m 18 worden bedoelt. beetje knullige vraag maar vroeg het me gewoon af

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Het kán wel. Maar als jij in je eentje op een normale manier die winkel binnen loopt, is er echt niemand die snel even de koppen van de aanwezige pubers telt en jou de toegang ontzegt als dat er twintig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm .. zou je denken he?

Andere antwoorden (3)

Kunnen ze aan je neus zien dat je scholier bent?
Als je alleen daar binnen komt zullen ze je derhalve niet tegenhouden, hooguit als je in groep komt...met schoolkameraadjes samen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan zeker! bij mij in de buurt was er op loopafstand van de middelbare en MBO opleiding een Lidl die maximaal 2 studenten tegelijkertijd toeliet. nu vond ik dat wel erg weinig, maar er werd zo'n rotzooi getrapt en zoveel gestolen als dit in grote groepen ging dat de winkelier deze maatregel heeft ingesteld. dit was wettelijk toegestaan, want er stond zelfs een wetsartikel bij de mededeling (hoewel ik niet meer weet welke)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo zie je maar weer dat een paar personen het voor de hele groep kan verpesten, ik val ook onder de groep maar heb naar mijn idee nog nooit rotzooi getrapt. ik loop gewoon rustig door de supermarkt toch ben ik vaak geweigerd en moest soms wel een kwartier wachten tot ik naar binnen mocht + voor je antwoord duidelijk
Je bent scholier dus mag de winkelier je weigeren, hij kan er tenslotte ook niets aan doen dat je op jouw rijpere leeftijd je school nog niet hebt afgerond !