mag een docente van 2GYM een 3 neer zetten omdat hij/zij de toets niet gemaakt heeft en geen afspraak ervoor gemaakt heeft?

ik moest maandag 7 maart naar de orthodontist, die dinsdag waren op excursie en de dinsdag erna werden de cijfers ingeleverd, ik heb de toets niet gemaakt en ook geen afspraak gemaakt omdat daar geen plek voor was in de week...
mag zij nu een 3 neer zetten?
(PS: ik heb het syndroom van asperger +een rugzakje, dus ik vind eigenlijk dat ik daar wel wat begeleiding mee zou moeten krijgen!)

Toegevoegd na 1 dag:
het probleem is dus dat zij vindt dat er te weinig initiatief kwam en de 3 laat staan en ook geen afspraak wilt maken voor het maken

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Sommige scholen geven dan een 1.1, is er een geldige reden voor afwezigheid dan volgt een herkansing. De 1.1 is dan zowel een cijfer als een code, in het laatste geval wordt de 1.1 vervangen door het via herkansing verkregen cijfer. Een 3 is dus best royaal, je kunt bij legitieme afwezigheid wellicht een herkansing vragen. Dit moet je echter zelf initieren. Toegevoegd na 8 minuten: Denk er wel om dat docenten op zich vrij veel macht hebben, hen bruuskeren zou ik met klem afraden, je vraagt om een gunst als je wilt herkansen, er zijn weliswaar schoolregels voor maar met een vriendelijke houding bereik je meer dan wanneer je gaat eisen. Een rugzakje en een asperger-autisme ontslaat je niet van fatsoen en onredelijkheid. De begeleiding bestaat niet uit je matsen met cijfers, je zult je opleidingsdiploma toch echt moeten verdienen. Toch zijn docenten vrijwel altijd bereid je te helpen en je (her)kansen te geven. Zo heb ik een pleegdochter die blackouts krijgt tijdens tentamens (PTSS), daarom hebben we afgesproken dat als ze daardoor duidelijk niet uit de verf komt ze dit kan melden en dan mag ze herkansen. Ze moet echter wel voldoende bewijzen dat ze de stof kent, op het centraal schriftelijk zijn die mogelijkheden er immers niet, dan wordt een verknoeid examen hooguit een herexamen. Toegevoegd na 1 dag: Als antwoord op je aanvulling, ga (evt.MET je ouders) naar haar toe en bespreek de zaak nogmaals. Komen jullie er niet uit, ga dan naar het afdelingshoofd. Mij bekruipt toch het gevoel dat je -zonder het te beseffen- onheus overgekomen bent. De docent wil ook met respect behandeld worden, een respectloze bejegening werkt zeer contraproductief. Mogelijk zal in het gesprek met je ouders blijken dat de docente zich beledigt gevoeld heeft en dan is excuses op je plaats. Zoals ik al eerder aan gaf geeft een autistische stoornis geen recht om bot te zijn. Nadeel is dat je dat minder goed beseft en signalen van de docente niet opgevangen hebt. Ik denk dus dat er meer achter steekt. Als je ouders met tact de zaak benaderen en met de docente spreken zal ze vast meer begrip hebben maar dat laat onverlet dat jij dan mogelijk wat goed te maken hebt. Dus schakel je ouders in.

Ja bij ons staat er een 1

Ja, er blijft een 3 staan totdat je de toets hebt ingehaald.

Ja, dat mag, natuurlijk mag dat :) Wat moet de docent anders? Een voldoende geven? Of het cijfer weglaten voor elk proefwerk waar je zonder afspraak niet komt opdagen, en alleen cijfers neerzetten voor de proefwerken waar je wel komt? Klinkt misschien lullig, zo bedoel ik het niet, maar denk er eens over na. Dan zouden schoolresultaten een stuk minder representatief zijn. Je zegt: "ik vind eigenlijk dat ik daar wel wat begeleiding mee zou moeten krijgen." Heb je die begeleiding ook al daadwerkelijk gevraagd op een beleefde manier? Want inderdaad, een leerling die belegeleiding nodig heeft hoort dat te kunnen krijgen. Maar dan moet je daar wel afspraken over maken; je kunt het niet gewoon afdwingen door weg te blijven.

Nou een 3 is nog hoog! Bij ons gewoon een 1,0. Anders vraag je of je hem in je eigen tijd mag inhalen. Succes

Ja, dat mag. Vraag je begeleider vanuit de rugzak om hulp om een schriftelijk bezwaar in te dienen. Vraag in dat bezwaar om een herkansing, noem de redenen waarom je niet op tijd kon herkansen en laat je ouders mee ondertekenen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100