Kan je een dier van het buitenland naar nederland brengen?

Ik wil 2 kleine schildpadden kopen tijdens de vakantie in het buitenland, maar ik vroeg me af of ik ze dan naar nederland kan brengen met de vliegtuig? Is dat mogelijk? Moet ik n' vergunning aanvragen??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat kan niet zomaar, daar moet een vergunning voor zijn en de beesten moeten eerst in quarantaine voor mogelijke ziektes. Dus ik raad je aan om de schildpadden gewoon ergens in Nederland te kopen. Bespaard je een hoop geld en moeite. als je ze meesmokkelt zonder boete, dat riskeer je een zeer hoge boete. Ik heb wel eens gehoord dat dit kan oplopen tot 10000,- per dier.

Nee, je mag geen dieren invoeren. Ik vraag me zelfs af of je daar vergunning voor krijgt als je geen handelaar bent

Wanneer u dieren (vee, pluimvee, hoefdieren, enzovoort) of dierlijke producten (sperma, eicellen, embryo's, broedeieren) uit lidstaten in Nederland wilt brengen, moet u voldoen aan de eisen uit de Regeling handel levende dieren en producten. U moet de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) op de hoogte stellen. Bij de kennisgeving geeft u de plaats en het vermoedelijke tijdstip van aankomst aan, evenals de hoeveelheid en het soort dieren.

Bronnen:
http://overheidsloket.overheid.nl/index.ph...

Hiervoor zal je inderdaad de nodige papieren moeten hebben. Wat vooral van belang is, om wat voor soort schildpadden het gaat en met name wat hun CITES status is. Als het soort valt onder de bedreigde diersoorten, dan zal je niet kunnen invoeren. Ongeacht of je ze in het land van oorsprong op elke straathoek, bij wijze van, kan kopen of in de natuur er meer dan genoeg ziet. Het best kan je informeren bij de douane. Exotische dieren invoeren is niet eenvoudig en kan een hoop extra kosten meebrengen. Doe het vooral niet stiekem, want de boetes zijn meer dan behoorlijk!

niet doen, het is vragen om ellende. op marktplaats staan ze regelmatig te koop, met papieren dat ze hier zijn geboren. dat kost minder als dat je aan de grens word gepakt met illegaal invoeren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100