Bestaat er ook zoiets als een stoor-me-nietregister?

Gewoon vroeg ik me af. Ik bedoel net zoiets als het bel-me-nietregister, maar dan een register voor mensen die geen jehova getuigen, mormonen, andere sekten, de 1001 zogenaamd goedkoopste energiemaatschappijen, zwendelaars en andere ongewenste mensen die je deur continu plattreden aan de deur willen hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Helaas, zo'n register bestaat nog niet. Ik las ergens dat er wel een bel-niet-aan register komt, maar dat is nog even wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voor bellen bestaat dit wel, maar jij hebt het over mensen/groeperingen/bedrijven die bij je aan de deur komen. Dit is niet verboden en er is volgens mij ook geen register waarin je kunt aangeven dat men niet bij je aan mag bellen.
Je zou een sticker bij de bel kunnen plakken, waarin je iets op zet als "aan de deur wordt niet gekocht en ik ben ook al bekeerd."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige is momenteel nog de zg spion aan je deur. Dat is een spiegeltje waarin je kunt zien wie of wat er voor je deur staat en dan is het aan jou om open te doen.

Wat mij betreft is jouw vraag ook een top 10 van mijn ergenissen dus ik ben benieuwd naar andere antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan anticolportagestickers. Als je zo'n sticker op je voordeur plakt weten de verkopers in elk geval dat ze die deur moeten overslaan.
Op deze site zie je twee verschillende stickers: http://www.geenverkoopaandeur.nl/
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie tip+
Zo'n register bestaat niet: je kunt niet voorkomen dat mensen bij je aanbellen (zelfs wanneer je een sticker naast de voordeur plakt waarop staat dat je geen colportage wilt). In de praktijk werkt zo'n sticker wel: aanbellen is immers tijdverspilling. Er zijn talloze stickers verkrijgbaar (zie eerdere antwoorden op GV):
http://www.goeievraag.nl/vraag/colportage-sticker.51642
Hier vind je een heleboel afbeeldingen:
http://www.google.nl/images?hl=nl&biw=1001&bih=606&tbs=isch%3A1&sa=1&q=colportage+stickers&btnG=Zoeken&aq=f&aqi=&aql=&oq=
Als je erop klikt, kom je meestal op een site waar je ze kunt bestellen. Soms worden ze zelfs gratis aangeboden.
Pieter2011