Is het waar dat Nederlandse gevangenissen zo worden gebouwd dat er altijd een manier is te ontsnappen?

Heb dat echt meerdere malen gehoord van verschillende mensen, en op T.V...Is dat nou echt zo, Ook dat het wettelijk verplicht zou zijn i.v.m ontsnappingsrecht en dan niet perse in de cel zelf, maar meer in het gebouw ofzo.... dat de architect daar rekening mee moet houden...En indien waar waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Het beste antwoord

Ooit gehoord van de Schipholbrand, daar kan je het antwoord vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, maar het is goed voor het moreel van langgestraften om die illusie in stand te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ontsnappingsrecht?? Wat een onzin. Wat zou daar de morele rechtvaardiging van zijn? Als er brand uitbreekt moet iedereen in veiligheid kunnen komen, zelfs als dat alleen kan door de poorten te openen. Maar ontsnappingsrecht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://frontpage.fok.nl/nieuws/114872 daarmee bedoeld men dat ontsnappen niet strafbaar is..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt. Maar waarom zou het niet strafbaar zijn van ontsnappen gevolgen moeten hebben voor de bouw van gevangenissen? Dat ontsnappen niet strafbaar is betekent toch niet dat het ook *mogelijk* moet zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het niet mogelijk is om te zwijgen waarom is er dan zwijgrecht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bijvoorbeeldje
Nee hoor, dit is absoluut een fabeltje!