Wat klopt er niet aan mijn zorgtoeslag bedragen?

Hallo,
19 juli ben ik 18 geworden. Ik ontvang 83 euro per maand zorgtoeslag, mijn verzekeraar haalt de 27e van de maand de premie van de volgende maand van mijn rekening af. 20 juli kreeg ik geen toeslag en 27 juli haalde de verzekeraar mijn premie voor de maand augustus eraf. Nu kreeg ik 20 augustus 166 euro toeslag. Zit hier dan ook de premie van juli nog in? Of is die 166 voor de komende twee maanden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
neem contact op met je verzekeraar en of je kan met je DigiD, de betalingen nagaan bij je verzekeraar
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De belastingdienst betaald in voorschotten, ik denk dat je pas recht had op zorgtoeslag vanaf augustus (de maand na je verjaardag. Rond 20 juli had je toeslag voor augustus moeten krijgen, dat is misgegaan doordat de belastingdienst dat bedrag toen van je rekening heeft gehaald. In augustus is dat hersteld door de 83 euro voor augustus (die eigenlijk in juli gestort had moeten worden) en gelijk de toeslag voor september te storten.
fisbel
7 jaar geleden
Henk45 en crea:
Lees het antwoord van Computoon hieronder en mijn reactie op het antwoord van Computoon.

Antwoorden (1)

De ziektekostenverzekering heeft niets met het storten van de zorgtoeslag te maken. Het is de Belastingdienst die de zorgtoeslag overmaakt.

En aangezien eur 166.- precies 2x eur 83.- is, vermoed ik dat er iets fout gegaan is bij de Belastingdienst (waardoor je deze toeslag een keer niet kreeg) en dat dat nu is rechtgetrokken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dan is het de zorgtoeslag voor juli en augustus.
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan zou ik dus 20 september gewoon 83€ moeten krijgen?
Computoon
7 jaar geleden
Ja.
Computoon
7 jaar geleden
Overigens is de zorgtoeslag afhankelijk van het inkomen en het vermogen. Als op dat gebied wezenlijk iets verandert, kun je de veranderingen doorgeven via de toeslagensite van de Belastingdienst. Het bedrag dat je nu krijgt, is een voorschot. "Later" wordt het definitieve bedrag bepaald.
fisbel
7 jaar geleden
Computoon:
Uw conclusies zijn niet juist. Er is niets fout gegaan bij de Belastingdienst. Zorgtoeslag gaat altijd in m.i.v. de maand ná de 18e verjaardag, hier dus augustus. Bovendien wordt zorgtoeslag altijd uitbetaald op de 20e van de maand. Tenzij de 20e in een weekend valt. Dan op de 1e door de weekse dag na de 20e. De uitbetaling van 20 augustus betreft hier dus de maanden augustus en september. En niet de zorgtoeslag voor juli en augustus. In juli was er nog geen recht op zorgtoeslag.