Hoe ver kun je gaan als je gefilmd wordt door een grote Tv zender ?

Stel : je wordt gefilmd ( bijvoorbeeld in de stad ) voor een programma,waar je niks mee te maken wilt hebben ( denk aan geloofsovertuiging o.i.d.) en je ziet zelf of hoort het van iemand,dat je op TV bent geweest. In hoeverre kun je dan gaan ? Ik bedoel schade vergoeding(en) en zo JA ..welk bedrag is dan redelijk ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Filmen op de openbare weg is toegestaan, dus ik denk niet dat je een kans maakt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Lees onderstaand artikel eens door, over portretrecht. Misschien kun je hier iets mee!

http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/foto/portretrecht/
bamibal
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
De openbare weg mag gefilmd worden, maar aan de mensen die daar op dat moment lopen dient wel eerst toestemming te worden gevraagd of zij in beeld mogen worden gebracht! Wie daar op tegen is wordt dan door het gezicht wazig te maken onherkenbaar.
bamibal
13 jaar geleden
Als er een winkelstraat gefilmd wordt, hoeft echt niet aan iedereen toestemming gevraagd te worden!
bamibal
13 jaar geleden
"De meeste portretten zijn niet in opdracht. De wet is dan iets minder strikt: er is geen toestemming nodig van de geportretteerden om de foto te mogen publiceren. De fotograaf moet dan zelf inschatten of publicatie nadelig zou zijn voor de mensen op de foto"

Andere antwoorden (1)

Niks. Geen schadevergoeding. Je stond toch niet op de aftiteling? Gewoon vergeten dat programma. Doet iedereen. Opgelost.