mijn rijbewijs is ingevorderd.om het terug te krijgen moet ik naar een psychiater volgens het CBR, is er ook een andere manier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Nee er is geen andere mogelijkheid anders zou je dit gehoord hebben van het CBR. Het CBR is hier heel streng in en als je niet alles volgens de regels doet, kun je je rijbewijs steeds moeilijker terugkrijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij het niet eens bent met de conclusie van het CBR kan je altijd een bezwaar indienen bij het CBR, doe dit wel goed onderbouwt met diagnoses van doktoren.

Mocht het CBR er geen gevolg aangeven kan je via de bestuursrechter proberen je rijbewijs terug te krijgen.

Het is wel een weg van lange adem en veel kosten, aan het verzoek van het CBR voldoen is goedkoper en makkelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet niet, dat deze beslissing van het CBR niet uit het niets komt. Wie weet hebben ze wel gelijk.

Ik vermoed dat je verkeersgevaarlijk gedrag vertoond hebt, waarbij de verbaliserende agent twijfelt aan jouw psychische gesteldheid, omdat je vermoedelijk niet inziet of niet in wil zien wat je fout gedaan hebt, en hoe je daarmee jezelf en anderen in gevaar hebt gebracht.

Ga gewoon naar de psychiater.
Als deze bepaalt dat er niks met je aan de hand is, dan is dit duidelijk. Trekt hij de conclusie dat je behandeld moet worden, dan weet je dat.. In beide gevallen word je er alleen maar beter van.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mee gemaakt dat ik op de bijrijders stoel zat te wachten op iemand. Ik rookte (toen nog wel) een blowtje. Politie zag dat en het werd door gegeven aan het cbr, mijn rijbewijs werd niet ingehouden gelukkig. Ik moest ook naar een psych. Ik was het er niet mee eens, ik had zo iets van, ik zit er naast, ik rijdt niet. Je had toen nog die campagnes van: glaasje op, laat je rijden. Ik reed ook niet nu. Ik zou nooit rijden en drinken of blowen.
Ik zei dat ook tegen de psych. Die gaf mij gelijk. Niets aan de hand verder. Maar je bent wel een dag kwijt, moest 100 km rijden om er te komen en dan die testen: Over rechte lijn lopen, vinger naar neus doen, armen laten zien of er geen injectie littekens zitten enz..