Wie beslist welke rechter een bepaalde strafzaak of civiele zaak mag doen ?

Is er iemand die zegt ; jij doet dit en jij dat ?? en op welke criteria worden ze dan gekozen om recht te spreken in een bepaalde zaak ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

De rolrechter is de persoon die aan de hand van de deskundigheid en ervaring het juiste team rechters aanwijst bij een zaak. De rolrechter is de vaste rechter ter plaatse, ook wel de langstzittende.

http://www.rechtspraak.nl/Organisatie/Rechtbanken/Arnhem/RegelsEnProcedures/Pages/Toedeling-van-zaken-aan-rechters.aspx