Als je voor 15 % afgekeurd bent en daarover een uitkering van het ABP krijgt en je kan werk krijgen voor 20 uur p.w. Raak je dan die uitkering kwijt ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is 20 uur, de helft van 40, en dat is fulltime. Dus volgens mij raak je niks kwijt. Je mag voor 85% werken neem ik aan als je voor 15% bent afgekeurd? Je werkt nu 50%.

Antwoorden (4)

Nee, je mag een bepaald bedrag verdienen voordat de uitkering wordt gestopt of verlaagd. Dit is voor elke individu anders. Een telefoontje of mail naar de ABP in dit geval kan helderheid verstrekken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je voor 15% bent afgekeurd kun je nog voor 75% werken dus informeer hoe en welk werk je mag doen. Vraag dan meteen hoe dat verder gaat met je uitkering.
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15 + 75 = 90 i.p.v. 100 %, 85 dus...
ronron1212
13 jaar geleden
ja dank je foutje bedankt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gedeeltelijke afkeurpercentages hoeft niet te maken te hebben met het aantal uren dat je kan werken, maar zegt vaak iets over het niveau werk. Deed je op het moment van afkeuren werk op leidinggevend niveau met het daarbijbehorend salaris, en kun je dat nu door je beperkingen niet meer en kun je alleen nog werk doen waar je minder mee verdient, dan ontvang je voor dat verschil een bepaald bedrag aan arbeidsongeschiktheidspensioen. Het hoeft dus zeker niet om aantal uren te gaan. Maar hoe het bij jou precies zit, weten we natuurlijk niet, dus het beste kun je even informeren bij het ABP.
Ik denk het niet, want 15% afgekeurd, houd in dat je voor 85% bent goedgekeurd als je uit mag gaan van een volledige werkweek van 40 uur. Als je dus werk kan krijgen van 20 uur houd dat m.i. in dat je salaris en een uitkering krijgt nog niet op de volle werkweek zit.
Mocht je het zeker willen weten dan moet je de uitkeringsinstantie even bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt voor 20 uur per week salaris, voor 15% uitkering van het ABP en voor de overige uren kun je eventueel een uitkering via het UWV krijgen, maar dan heb je wel sollicitatieplicht totdat je op je totaal aantal uren zit.