Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ben je verplicht om 6 euro administratie kosten te betalen bij een bekeuring terwijl het voor de rechter kwijtgescholden is?

Ik vroeg me het volgende af. Je moet tegenwoordig 6 euro adm. kosten betalen bij een boete. Maar er zijn verschillende geweest die hiertegen in beroep zijn gegaan en gelijk kregen van de rechter. Zijn ze dan niet verplicht om het niet door te rekenen? Of mogen ze dit gewoon blijven doen ondanks de uitspraak van de rechter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
623
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het uitbuiting van de burgers. Zelfde als de energieleverancier. De prijzen gaan omlaag maar ondertussen verhogen ze de BTW en andere kosten waardoor wij de volle mep moeten betalen. En compenseren HO MAAR!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Loenie Vaak wel, anders zou je hem niet krijgen. Ook al moet ik wel toegeven dat er tegenwoordig te veel pikkies rondlopen die het leuk vinden om jou te schrijven. Helaas moet je alle ophogingen en administratie kosten betalen. Vroeger was er nog zoiets als gedogen, helaas is de maatschappij zo verneukt dat dat niet meer kan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens het justitieel incassobureau kun je niet in beroep gaan tegen deze administratiekosten. De rechter heeft hier echter anders over geoordeeld. Je kunt dus wel in beroep gaan tegen deze administratieve toeslag. Het justitieel incassobureau communiceert dit echter niet. Voor zover ik weet, zal de rechter die € 6,- kwijtschelden. De rest van het boetebedrag natuurlijk niet, tenzij daar goede gronden voor zijn.

De laatste berichtgeving omtrent dit item is overigens wel van september 2010. Of er nog recentere ontwikkelingen zijn, is voor mij onduidelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding