Een uitdrukking, vaak gebruikt wanneer een ouder persoon een sexuele of liefdesrelatie aan gaat met iemand die veel jonger, en vaak minderjarig is. Voorbeelden; een man van 25 met een meisje van 16, of een vrouw van 30 met een jongen van 18. Het wordt vaak gekscherend, door vrienden gezegd; 'heb jij je pedopas al dan?'

Met pedofilie heeft het dus weinig te maken, aangezien er waarschijnlijk minder lacherig gereageerd wordt als er daadwerkelijk sprake is van pedofilie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die bestaat niet, het word weleens spottend gezegd tegen mannen met een te jonge vriendin