Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een webwinkel de prijs na de bestelling verhogen?

Ik heb een product besteld bij een webwinkel en voor betaalwijze ervoor gekozen om het af te halen in 1 van hun winkels en daar te betalen. Ik kreeg een telefoontje dat het product voor me klaar lag en heb het afgehaald. Echter bleek het product een paar euro in prijs omhoog zijn gegaan. Nu maakt me die paar euro niet uit, maar ik vroeg me af of dit überhaupt wel mag. Ik weet niet of een bestel bevestiging (want dat had ik eigenlijk) even rechtsgeldig is als een koopovereenkomst.

Graag onderbouwen met echte artikelen, geen meningen aub

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
669

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja, ze mogen de prijs verhogen, maar niet meer voor jou, jij had immers al een akkoord gesloten voor de oude prijs.

Toegevoegd na 22 minuten:
Zie burgelijk wetboek 7, artikel 6a

"Indien in geval van een consumentenkoop in een garantie door de verkoper of de producent bepaalde eigenschappen zijn toegezegd, bij het ontbreken waarvan de koper bepaalde rechten of vorderingen worden toegekend, dan kan de koper deze uitoefenen onverminderd alle andere rechten of vorderingen die de wet de koper toekent."

http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/Boek7/Titel1/Afdeling1/Artikel6a/geldigheidsdatum_25-01-2011
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bron?
eens met het eerdere antwoord.

Jullie hebben een overeenkomst welke rechtsgeldig is en bevestigd door de betaling die je hebt gedaan.

Ze mogen de prijs voor jou dus niet verhogen.

Toegevoegd na 8 minuten:
sorry.. je hebt pas in de winkel betaald... was me niet opgevallen...

kijk hier eens...

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Overeenkomsten_en_afspraken/Veelgestelde_vragen/De_webwinkel_wil_niet_leveren_voor_de_afgesproken_prijs_Mag_dat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een webwinkel mag dat doen. Maar jij hebt vervolgens het recht om de koop te ontbinden.
(Lees meer...)
bamibal
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding