moet ik een vergunning hebben om kamaer te verhuren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
fisbel
10 jaar geleden
Houdt u er rekening mee dat de huur niet hoger mag zijn dan € 4536 per jaar om in aanmerking te komen voor de kamerverhuurvrijstelling. http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/woning/eigen_woning/u_hebt_een_woning/verhuur_deel_eigen_woning_kamerverhuurvrijstelling

Het beste antwoord

Een kamer verhuren mag meestal zonder toestemming of vergunning, terwijl jij als huurder zelf ook in de woning woont. Dit mag, tenzij het in het huurcontract is uitgesloten. De onderhuurder heeft huurbescherming. De verhuurder mag hem niet zo maar op straat zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik ben zelf eigenaar van dit huis,ik heb een kamer aan hem verhuren .wc keuken badkamer wordt samen gebruiken,moet ik een vergunning hebben
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, daar heb je geen vergunning voor nodig, maak wel duidelijke afspraken met je huurder en maak een huurcontract, dat je beiden ondertekend.