stel ik heb in nederland een strafblad en ik krijg geen vog en ik verhuis naar belgie heb ik dan een schone lei of nog steeds een stafblad?

ik wil in belgie een horecazaak openen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K

Antwoorden (1)

Ja, helaas, als men in België een zgn VOG vragen, zult u deze in Nederland aan moeten vragen.

Toegevoegd na 33 minuten:
De gegevens in de justitiële documentatie worden niet voortijdig verwijderd als men naar het buitenland verhuist.
Woont u in het buitenland en staat u niet (meer) ingeschreven bij een Nederlandse gemeente? Dan komt u niet voor in de Basisregistratie Personen (BRP). U moet uw VOG-aanvraag rechtstreeks bij Justis indienen.

Toegevoegd na 52 minuten:
Voor het voeren van een horecaonderneming in België wordt echter geen VOG gevraagd (in België was dat het bewijs goed gedrag en zeden) maar een moraliteitsattest.