Kan ik aangifte doen tegen een kringloopwinkel die mijn kinderwagen heeft meegenomen zonder toestemming?

Wij doneren onze kleding aan de kringloopwinkel, deze moeten we dan voor de deur zetten, draagtas of vuilniszak, en dan komen ze die bij ons thuis ophalen. Op de site staat een lijstje waarin je alles keurig aan kan geven, bijv 1 grote vuilniszak met kleding. Etc etc. Nu stond mijn kinderwagen wegens modder ook buiten. Deze hebben ze meegenomen, vind ik sowieso al apart, want die stond (overduidelijk) niet aangekruist. En de vorige keren dat ze kleding kwamen ophalen, hebben ze deze ook gewoon laten staan. Na wat rondbellen en rondappen krijg ik een heel onbeleefd nonchalant appje, met dat ze inderdaad mijn kinderwagen hebben meegenomen, die blijkbaar niet meer bruikbaar was en ze die bij het grofvuil hebben gegooid. “Kom morgen maar met korting een nieuwe kopen”. Dus eigenlijk hebben ze mijn kinderwagen zonder toestemming meegenomen om gewoon weg te gooien. Heel asociaal. Nou vroeg ik me af of ik hiervoor aangifte kan doen, want niet alleen hebben ze iets meegenomen wat niet de bedoeling was, ook hebben ze ons daarna enorm respectloos behandeld.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
1.9K
TurfGraver
3 jaar geleden
Zou eerst eens met beheerder van de winkel gaan praten.
crispy
3 jaar geleden
Het heeft geen zin om aangifte te doen van iets dat overduidelijk een misverstand is. Men heeft niet opzettelijk deze kinderwagen weggehaald.
Je kunt wel bij de kringloopwinkel een claim indienen, dat je door hun handelen schade hebt geleden. En dan geef je op wat de vervangingswaarde is van de kinderwagen die bij je is weggehaald.

Antwoorden (1)

Aangifte doe je na een diefstal. Dit betreft geen diefstal maar hoogstwaarschijnlijk een misverstand. Neem contact op met de kringloopwinkel en probeer in goed overleg tot een oplossing te komen. Je hebt wel een punt als je stelt dat je het niet hebt aangekruist.
Een vergelijkbare kinderwagen zou redelijk zijn. Ik vind het wat ver gaan dat ze er nog iets aan willen verdienen (korting), maar dat is slechts een mening.