mag een buitenlandse auto met donker-geteinte glazen in nederland rondrijden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.2K

Antwoorden (4)

Zodra je in nederland bent, moet je de nederlandse wer aanhouden. Je maag voor dus geen getinte ramen, uit welk land je auto ook komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je maag voor dus geen getinte ramen? Nee, die andere weggebruikers zien je aankomen met je maag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahah, ok maar ik snap het wel hoor :-)
Dat mag niet, dat mag een ''Nederlandse'' auto ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
natuurlijk wel.
hij zal géén nederlands kenteken kunnen krijgen máár hij mag hier wél door het land rijden.ieder land heeft zijn eigen regels om een kenteken te kunnen krijgen, en 'n auto kan niet aan al die regels van alle landen voldoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist geantwoord. Getint glas is een inrichtingseis, ieder land heeft zijn eigen inrichtingseisen, elk land heeft ook zijn eigen type goedkeuring, indien de auto in het ene land toegestaan is moet ook Nederland zijn wegen voor die auto openstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus als je in belgie een moord mag plegen mag het in nederland ook omdat hij belg is?? Een belg moet zich toch ook aanpassen aan de nederlandse snelheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar mij weten onzin. In Nederland zijn regels over getint glas. De doorlating moet minimaal xx% zijn (weet niet exact hoeveel). Indien hier een auto komt uit het buitenland gelden deze regels ook voor hem. Precies hetzelfde als te hard rijden. Maakt niet uit wat je land van herkomst is. Je dient je aan de regels te houden van het land waar je je op dat moment bevindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een groot verschil tussen inrichtingseisen en de gewone verkeersregels. Inrichtingseisen geven aan hoe een auto in elkaar moet zitten. Voor de gehele EU lopen de inrichtingseisen omtrent motorvoertuigen nagenoeg gelijk, onderling willen de verkeersregels hier en daar van elkaar afwijken. De winterbanden in Duitsland vallen onder verkeersregels, getint glas onder inrichtingseisen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
theodbn dank voor je leuke en zinvolle reacties
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
theodbn natuurlijk zit daar een verschil in. Maar dat wil niet per direct zeggen dat ze ook andere gevolgen hebben. De "overtredingen" zijn enkel anders geclassificeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euroman: In duitsland is het NIET VERPLICHT om met winterbanden te rijden.
Is afhankelijk van het land van herkomst.

Is de auto ingeschreven in een land binnen de EU zal deze ook hier niet met getinte ramen mogen rijden, het is namelijk een EU wetgeving.

Auto's met een CD en AA kenteken mogen dat weer wel, zij hebben daar een ontheffing voor, zo zijn er meer mensen die een ontheffing kunnen krijgen onder strikte voorwaarde.