Mag een man in Nederland ook een rok dragen als vrouwen een broek mogen dragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
9.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zag gister nog een man lopen met een kilt aan (schotse rok)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom niet zou ik zeggen?

Het beste antwoord

Natuurlijk mag dat. Ik draag al enkele jaren heel vaak een rok, vooral thuis maar ook buiten. En zo zijn er meer mannen die ontdekt hebben dat het gewoon een heerlijk kledingstuk is. In een rokkenforum proberen de mannen, waaronder ik, de rok uit te dragen als een kledingstuk waar een man ook recht op heeft het te dragen wanneer hij zich daarin gelukkig voelt. Zelf houd ik het op de donkere kleuren die wat mij betreft uni zijn. Het blijft de bedoeling dat ze mij zien als man in een rok en niet anders. De mannenrok bestaat weliswaar doch komt hier tot nu toe niet erg op gang. Waarschijnlijk blijft de interesse hierin toch te beperkt voor de winkels om een voorraad in te slaan om te verkopen. En bedenkingen heb en houd je altijd, daartegenover zijn er ook veel mensen die begrip hebben. Die laatste groep durft je hierover aan te spreken in tegenstelling tot de bedenkelingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb bij mijn eerde reaktie een antwoord op je reaktie gegeven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
flyingcrow
13 jaar geleden
goed gezegd!+

Andere antwoorden (19)

Ja hoor. Daar zijn geen wetten voor. Kan je zo doen De goedheiligman met de lange jurk mag het ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, er is geen wet tegen. Maar omdat het niet gebruikelijk is, wordt er vreemd tegenaan gekeken. Net zoals het een tijd raar werd gevonden als vrouwen lange broeken droegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij wel. Je mag toch ook een kilt dragen?
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een kilt is mannelijke rok! :)
je weet niet toevallig waar ik een originele kilt kan halen in nederland?
Steenuiltje
13 jaar geleden
Dit vond ik zojuist www.scotscorner.nl/faqnlq58.htm
Zag wel dat de update van de website dateerde van december 2003 .....
Ja, dat mag. Er wordt in Nederland op dit moment nog niks verboden als het gaat om kleding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
géen kleding mag niet (op openbare plaatsen).. - was overigens niet van mij
Ik kan mij niet voorstellen dat er een wet is die dat verbied en anders moet je je gewoon beroepen op de wet gelijke behandeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is niets op tegen (in ieder geval de wet niet), als er toch wat op tegen te verwachten is, is het verstandig om voor een Schotse ruitrok te kiezen met een doedelzak als accessoire.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het mag, en er zijn mannen die het doen. Je moet dan wel voorbereid zijn op commentaar en idiote gedachtes bij mensen die je zien (dat de vooroordelen in HUN geest zitten en niet in jouw kleding, daar staan ze niet bij stil).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag, ook als vrouwen geen broeken zouden dragen, dan mag het nog.Het enigste wat niet meer mag is je eigen helemaal bedekken zodat je onherkenbaar bent (burka)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou dat niet mogen? Ontwerpers als Marc Jacobs en JP Gaultier hebben ze al een paar seizoenen in hun collectie, en zelfs H&M had er afgelopen voorjaar één. Een hit is het nog steeds niet, maar er ging ook wel wat tijd overheen voordat het voor vrouwen normaal was om in een broek te lopen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad!
Tijd voor de... Evrouwcipatie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha! Bekt wat minder lekker dan emancipatie, maar misschien went dat ook nog wel.
Jahoor als je je daar fijn bij voelt, waarom niet.. De mode wereld probeerd mannen trouwens al jaren in de rok te krijgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor dat mag. Hij mag zelfs een BH en een string dragen. En vervolgens mag jij er van over je nek gaan. Wat mag er toch veel in Nederland. Overigens moet er ook wel veel dat brengt de boel weer in balans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk mag dat. In de Gothic-scene en in het LARP-wereldje is het wat meer aanvaard dan in het algemene straatbeeld. Gewoon doen, dan hebben mensen ook nog eens wat om over te praten als ze je zijn tegengekomen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor jij mag als man gewoon zelf weten wat je aan trekt. dus als je zoiets zou willen doen, krijg je daar geen bekeuring voor of gevangenisstraf. Alleen als je een bepaalde baan hebt en er kleding voorschriften zijn , dan moet je gewoon je bedrijfskleding aan en mag het weer niet. maar in je vrije tijd op straat of thuis mag je gewoon een rok dragen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk.
Met metalconcerten heb ik regelmatig mannen in een (lange, zwarte, met studs bezaaide) rok zien lopen. En ik zie nog voor me hoe een vriend van me een papiertje per ongeluk weg liet waaien bij een Mac, toen we onderweg waren naar een concert. Toen hij er achteraan rende schoot iedereen die buiten zat in de lach, om die lange, dunne jongen met lang haar in een lange, zwarte rok die achter een papiertje aan rende xD Dus ja, het gebeurt zeker.

(Trouwens, dat moment is helemaal onvergetelijk, omdat een andere vriend door een oud vrouwtje vergeleken werd met Jezus, en zij daardoor hoopte dat we nog even bij haar langs kwamen, dan zou ze zeer vereerd zijn LOL)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij mag je, hou je niet in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja waarom niet vrouwen kunnen en mogen alles dragen wat zij willen waarom wij mannen dan geen rokken en jurkjes we leven tenslote in 2010 bij 2011 kom op zeg .
JIj bent wie je bent is dat in een rok of jurk oke

groetjes Peter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is geen probleem.Kan me nog herinneren dat er een jaar of vijftien terug in Alkmaar een man in een rok rond liep en dat het toen al geaccepteerd was
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg dat mag. We leven uiteindelijk anno 21e eeuw. Ik draag zelf overigens ook rokken en met veel genoegen. Het is heerlijk. Het comfort van niet dat knellen tussen je benen in het kruis. Daanaast geeft het mij ook meer kledingkeuzevrijheid als man. Voor mij persoonlijk hoeft het niet specifiek een mannenrok te zijn. Ik draag gewoon de neutrale damesmodellen. Dat staat prima. Jeans, corduroy, katoen. En in de winter mooie elegante dameslaarzen. Want ook die zien er veel eleganter uit dan de mannenlaarzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor dat mag ik draag graag een jurk schaam me echt niet. Licht wel je vrouw in en koop je eigen jurken niet van je vrouw.