Wat veranderd er als je 23 wordt?

Zijn er belangrijke punten die veranderen als je 23 wordt behalve een jaartje ouder, bijv, zaken bij de overheid, belastingen etc..?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
7.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vaak al een jaartje eerder maar je gaat dan altijd ook pensioen premie betalen . Dus betaalde je nog niet dan gaat dat bijna altijd gebeuren . Je wordt dan ook ge acht volwassen te zijn . Met vaak na je 24e lagere premie Vd auto verzekering en makkelijker een auto huren in het buiten land ( USA ) Maar echt veranderen nee .
ronron1212
9 jaar geleden
Voor de overheid en de belasting ben je vanaf je 21 volwassen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vanaf je 23ste wordt je inkomen meegeteld bij de belasting, voor de toeslagen van je ouders.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je mag duurdere woonruimte huren om voor huurtoeslag in aanmerking te komen: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurtoeslag/uitleg-huurtoeslag
fisbel
9 jaar geleden
@crea:
Vanaf 23 jaar wordt het inkomen in het algemeen niet meegeteld voor de toeslagen. Voor zorgtoeslag is er voor een inwonend kind een zelfstandig recht op deze toeslag. Uitzondering: voor de huurtoeslag geldt dat het inkomen van een medebewoner bijvoorbeeld een inwonend kind vanaf 23 volledig mee gaat tellen voor het recht op huurtoeslag ouder(s). Als het inwonend kind jonger is dan 23 jaar telt € 4748 inkomen niet mee voor de huurtoeslag.

Antwoorden (1)

Alleen dat je recht hebt op het minimumloon van 23-65 jaar. Dat is in de meeste cao's zo geregeld.