ik heb bijstandsuitkering, werk 16 uren p/w en krijg van mijn baas een eindejaarsuitkering. Gaat dat af van de bijstand?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K

Het beste antwoord

Lijkt mij wel.

Bijstand dient er voor om aan te vullen wat je zelf te kort komt.
Dus die eindejaarsuitkering gaat niet af van je bijstandsuitkering, dat zie je verkeerd.
Je hebt meer inkomen, dus minder aanvulling nodig, zo zit dat.

Waarschijnlijk verdien je met die 16 uur werken niet genoeg om aan het bijstandsniveau te komen. Dan wordt je inkomen aangevuld, voor zover nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een eindejaarsuitkering is inkomen, dus dat gaat af van je bijstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ligt eraan
je mag met een uitkering een bepaald bedrag bijverdienen
zonder dat je gekort wordt
je kunt dit bedrag opvragen bij je uitkeringsinstantie
omdat dit voor iedereen anders is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bijstandwet werd ooit in het leven geroepen om een sociaal vangnet te creëren.

Het dient dus om te voorkomen dat een mens zonder enige middelen van bestaan zou komen te staan.

Zodra daarom blijkt dat iemand zelf in staat is zijn/haar 'eigen koppie boven water te houden' vervalt de uitkering geheel of gedeeltelijk.

Jouw vraag dus..of de eindejaarsuitkering wordt verrekend met je uitkering, kan ik dus bevestigend beantwoorden.

Wat iemand zelf verdient..wordt in principe altijd in mindering gebracht op zijn/haar uitkering.

Groet,

Ton