Wat kunnen de oorzaken zijn als je bij het kauwen opeens een' ongecontroleerde' bijt ( snel en hard ) krijgt?

Voornamelijk ontstaat dit bij het kauwen van kauwgom maar ook tijdens het eten kan zo'n ' beet ' zich voor doen.
Om een vergelijking te geven is deze bijt niet zelf na te doen.
Meestal is dat beschadigend ( binnenkant mond).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

misschien is er iets mis met je kaken, een vriend van mij had hetzelfde nadat hij op z;n gezicht geslagen was. iets met de spier/pees die de onderste en bovenste kaak verbind.

Toegevoegd na 25 minuten:
ff naar de dokter/tandarts gaan zou je miss wijzer van worden en kan toch geen kwaad
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je kaakgewricht soms uit de kom schiet. Bijt je ook echt schef of komt alleen je wang er tussen. De tandarts kan (als je kaakgewricht uit de kom schiet) je oefeningen geven die je ongeveer 5 min per dag moet doen. Je moet het zien als een soort herprogramerings programma voor je kaak. Werkt heel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikzelf heb ervaren dat het wellicht komt door te snel of te haastig eten door welke omstandigheid dan ook.
Nu heb ik het niet meer. Maar wel toen ik jonger was !Het ongeduld van de jeugd ?