Is het mogelijk om een boete van 1000 euro te krijgen voor het binnengaan van een club als minderjarige?

Een stel vrienden en ik gingen laatst stappen in Amsterdam, hier gingen wij een club in. Ik werd aangehouden omdat ik er jong uit zie en ze vroegen om mijn ID-kaart. Die lag alleen nog bij een vriend thuis en dus werd degene die voor mij verantwoordelijk was een boete van 1000 euro opgelegd. Is dit mogelijk?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.5K
Ritsuka
6 jaar geleden
1000 lijkt mij wat veel. Wie legde deze boete op? De politie?
Erna55
6 jaar geleden
Degene die verantwoordelijk was voor jou krijgt een boete.
Dit begrijp ik niet.
tinus1969
6 jaar geleden
Wie legde deze boete op?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat degene die voor jou verantwoordelijk is de boete krijgt, lijkt me vrij logisch. Jammer dat je je leeftijd er niet hebt bij gezet.
ik weet wel dat de boete die je krijgt als je je ID niet bij je hebt vrij hoog is. Maar 1000 is inderdaad veel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
nog even gezocht; boete voor geen ID kunnen tonen bedraagt 90 euro.
staat op de site van het openbare ministerie.
dus ik zou wel uitzoeken hoe dit zit.
ItisILeClerc
6 jaar geleden
Hoe weten ze dat je minderjarig bent als je geen ID bij je hebt? En wie hield je aan?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Dat degene die voor jou verantwoordelijk is de boete krijgt, lijkt me vrij logisch." Schets mij eens een verhaal waarin dat logisch is. Behalve als je spreek over een kind van onder de 12.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
er staat niet bij wat voor club, vanaf welke leeftijd hij er in mocht. Waarschijnlijk hebben ze hem te jong geschat voor die club.
Bovendien zijn er helaas ook mensen die, om wat voor reden dan ook, iemand nodig voor hun verantwoordelijk moeten zijn. Zo bedoel ik het. en dan lijkt het me logisch. Helaas staat zijn leeftijd er niet bij.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Welke club dan ook kan een boete geven aan wie dan ook. Wie er nu voor wie een boete zou kunnen ontvangen is me onduidelijk. Boetes zijj altijd persoonlijk zover ik weet. Wie ken jij die een boete voor een ander ontvangt? Ben je het niet met me eens dat dit verhaal rammelt?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja, dat ben ik helemaal met je eens.
Er staat gewoon te weinig informatie in om een goed antwoord te geven. Waar we het met zijn allen over eens zijn is dat 1000 euro wel heel veel geld is.

Antwoorden (1)

Totale nonsens. Op alle vlakken.

1. Jij bent verantwoordelijk voor jezelf
2. Je mag als minderjarige gewoon een club binnen gaan voor de wet, enkel de club kan zeggen dat ze dat niet willen en dat weigeren.
3. Een club kan GEEN boetes opleggen dat kan alleen de politie/OM, en het OM en de politie zien het binnengaan van een club niet als misdaad.

Dus nee dat kan niet. Alles aan je verhaal rammelt.