Hoe zeg je tegen een aannemer dat je niet met hem zult werken?

Nadat we zijn offerte ontvangen hebben is hij iets te enthousiast en zelfs een beetje opdringerig (toen we nog niets beslist hadden belde hij al om te vragen wanneer hij moest beginnen) maar we hebben nu dus besloten om met een andere aannemer in zee te gaan... We weten enkel niet zo goed hoe je zoiets goed formuleert :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.3K

Het beste antwoord

Gewoon zakelijk. Je bent de aannemer niets verschuldigd. En je hebt ook geen persoonlijke band met hem. Hou het kort en zakelijk, maar desalniettemin vriendelijk. Als je het zo brengt, is de kans kleiner dat ie er tegenin gaat.

"Na bestudering van uw offerte en die van anderen hebben we besloten niet met u in zee te gaan. Bedankt voor uw moeite, dat waarderen we zeer. Nog een plezierige dag verder."
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het spijt me maar de keuze is niet op u (of: uw bedrijf) gevallen, wij zullen van uw offerte .... geen gebruik maken.

Dat kan je het best in een kort briefje sturen, met de referentie van zijn offerte er boven zodat hij ziet waar het over gaat. Dan heb je meteen vastgelegd dat je van zijn diensten geen gebruik zult maken.
itsme
13 jaar geleden
Gewoon zeggen dat je een betere offerte hebt gekregen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij iemand die zo opdringerig is hoef je niet voorzichtig te zijn:

Sorry, we vonden het wel interessant, maar houden er niet zo van gepuscht te worden, daarom hebben wij nu voor iemand anders gekozen.

Als hij dan gaat zeuren: Volgens mij ben ik heel duidelijk geweest. Dag mijnheer.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De - snap ik niet, dit is best een goed antwoord. Lekker kort en duidelijk.
Gewoon eerlijk zeggen dat je voor een ander bedrijf hebt gekozen.
dat gebeurt zo vaak. bijna iedereen vraagt offertes op bij meerdere bedrijven.
en zoeken daarna 1tje uit.
gewoon eerlijk wezen. is helemaal niet erg , gebeurt hem vast wel vaker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad de beste methode, maar ...
vergeet niet dat ze dan gaan vragen voor wie, waarom hij goedkoper is, of hij een tegenofferte kan indienen, ... wees daar ook op voorbereid !
rebecca
13 jaar geleden
Dat gaat hem toch niks aan, maarja dan gewoon zeggen dat je besluit vast staat , en je niet om laten praten.
Offertes laten maken is vrijblijvend.
Aannemersbedrijven verwachten dat je de goedkoopste kiest.
Als je een betere offerte/beter bedrijf hebt gevonden, kun je dit volmondig tegen bedrijf A zeggen.
Deze zullen begrijpen dat je een ander bedrijf kiest, en anders maar niet!
Hun hebben niets te zeggen over jouw geld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon recht toe recht aan en er niet om heen draaien dat je niet met hem in zee gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon zeggen tegen de man dat een ander goedkoper is. Dan zeg noem je hem de prijs van de ander min 10%, natuurlijk niet vertellen dat je 10% minder noemt. Dan mag hij het alsnog bouwen, en anders niet.

Geen namen noemen, die aannemers kennen alkaar allemaal en bellen elkaar gewoon voor het maken van prijsafspraken enz. Die mensen zijn niet heilig ze proberen je te pakken waar ze kunnen.

Vertel ze ook dat je van te voren geinformeerd wilt worden over meerwerk, en geen onverwachte rekeningen achteraf wilt.