Wat is het verschil tussen de grote elite oorlogs groepen als de SAS, Navy Seals en Green Barets?

En wie kan me een soort overzicht geven van al deze groepen met bet land erbij. En hun doel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Grote vraag is natuurlijk wanneer noem je een elite groep een elite groep.

In wikipedia is wel overzicht te vinden wat per landen aangeeft welke elite groepen (en dat zijn er heel erg veel) daar te vinden zijn en onder welk leger onderdeel ze vallen.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_special_forces_units
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich is er geen verschil. Het zijn allemaal speciale eenheden. Als deze groepen in actie moeten komen dan mag je er vanuit gaan dat er iets goed mis is. Het zijn allemaal commando eenheden, speciaal getraind om in extreme situaties te werken.