Moet je per letter betalen om je voornaam te veranderen?

Als je je voornaam wil veranderen moet je met een advocaat naar de rechtbank en daarvoor een goeie reden voor hebben. Maar ik heb wel eens gehoord dat je per letter moet betalen van de nieuwe voornaam (bijvoorbeeld 100 euro per letter). Kan iemand mij vertellen hoe dat zit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
11.3K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Me zoon van 15 woont bij een pleeggezin hij heeft bijna vijf jaar geen contact met zijn vader en hij wil graag mijn achternaam ik ben de gezag wel kwijt moet ik nu tot zijn 18 jr wachten of kan ik het nu al doen want als ik boos op hem.ben roep ik hem bij zijn achternaam en dan begin hij zo heet ik niet meer en zo wil ik ook niet genoemd worden Wat kan ik nu doen

Het beste antwoord

Nee, je betaald niet per letter, je moet de advocaat, de griffiekosten en het aanpassen van je naam op rijbewijs, paspoort en andere belangrijke documenten betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, je moet niet per letter betalen.
Je moet de advocaat betalen, die rekent een behoorlijk uurloon.
Hoeveel dat is is afhankelijk van de advocaat en hoe lang de procedure loopt.

Kijk hier maar eens, daar staat ook wat over tarieven.
http://www.naamswijziging.nl/