ja , dat is je geweten.
daar leer je van. dan weet je dat je dat niet weer moet doen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

het is belangrijker om je te realiseren dat je daadwerkelijk iets fout hebt gedaan, dan toon je al berouw.

Toegeven is stap 1. Schuldgevoel is misschien een groot woord, maar met erkenning ben je al een eind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er vanaf: ja, want dat geeft je de mogelijkheid nog eens over de fout na te denken en te besluiten het de volgende keer anders te doen of dat in elk geval te proberen.
Nee als je blijft hangen in het schuldgevoel en het je verlamt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is niet belangrijk. Zolang je beseft dat je een fout gemaakt hebt, en daarvan leert, heeft 'ie toch positief uitgepakt. Ik maak zo vaan fouten waar ik van leer, zonder er een schuldgevoel over te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, anders ben je niet eerlijk.sta je te liegen.

Toegevoegd na 14 minuten:
het ligt er natuurlijk aan wat voor soort fout je hebt gemaakt.heb je iemand gekwetst dan kan je daar n schuldgevoel van krijgen.(meestal).heb je nfout gemaakt met iets doen om t te leren dan natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ach ja,ik had ook niet anders verwacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi, dat is dan duidelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha
Ligt eraan wat je fout heb gedaan.
Als jij je auto op een invalidenplek geparkeerd heb, dan is een schuldgevoel wel erg overdreven vind ik.
Maar heb je gestolen van iemand, noem maar iets hoor, dan mag je idd wel een schuldgevoel hebben ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erken je fout, leer ervan, relativeer en laat dan weer los.

Nooit blijven hangen in schuldgevoel!