hoelang heb je de tijd om een parkeer ticket te halen?

ik maak gebruik van park-line(bellen om aan te melden voor betaald parkeren) ik heb om 10:32 aangemeld, om 10:27 heb ik een boete gekregen. bestaat er niet iets van een speling om te parkeren en aan te melden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
20.1K

Het beste antwoord

Die speling zal erg kort zijn, nl. het lopen naar een automaat en weer terug, zeg redelijkerwijs 2 minuten.
Met je telefonische aanmelding kan dat nog korter zijn, omdat je daar niet voor hoeft te lopen.
De politie of bonnenmeneer/mevrouw heeft ook tijd nodig zo'n bon in te vullen en heeft niemand meer bij de auto gezien (vermoed ik), dus heb je een bon gekregen.

Bij een speling van 5 minuten zou je ook de telefonische aanmelding kunnen doen, nadat je gezien had dat je al een bon hebt gekregen. Vroeger moest een agent nog een blokje om te zien, of je er nog steeds zonder parkeerticket staat, maar dat zal wel niet meer zo wezen...

Wellicht dat in de algemene voorwaarden de speling beschreven staat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In principe was je natuurlijk te laat, maar hoelaat heb je je auto neergezet? Je hebt altijd van die overijverige parkeerwachters die meteen bonnen schrijven.
Ik heb het laatst aan een parkeerwachter gevraagd en die zei dat ze bij iedere auto zonder bonnetje 10 minuten wachtte voor ze een bon ging schrijven.
Ik weet niet of dit een vastgestelde regel is.
Natuurlijk kan je altijd in beroep gaan, bij de bron heb ik een link die verteld hoe je dat kan doen samen met voorbeeldbrieven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Rotterdam heb je 5 minuten vooraf en achteraf vertelde een parkeercontroleur van Stadstoezicht toen ik hem er naar vroeg. Nadat je geparkeerd hebt, krijg je 5 minuten de gelegenheid om te betalen. Als je parkeertijd verlopen is, kunnen ze 5 minuten later je bekeuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen, bel Eileen (0900 464 4 464) en laat hen een verklaring sturen van moment van aanmelden, voeg deze bij een kort briefje aan de instantie die de boete heeft uitgeschreven en verzoek om kwijtschelding. Verwacht dat deze paar minuutjes onder coulance vallen, maar je kunt zelf het beste aangeven of je het niet stiekum toch een beetje vergeten was en al sinds 10:02 geparkeerd stond. In dat geval is de parkeerwachter (m/v) waarschijnlijk wél twee keer langsgelopen en heeft je de tweede maal bekeurd omdat je toe nog steeds niet aangemeld was... Maar goed, gewoon specificatie erbij en proberen, nooit geschoten altijd mis natuurlijk :)