Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zit er fluoride in het drinkwater in Amerika?

Een verklaring voor de perfecte Amerikaanse gebitten zou zijn, dat er fluoride in het drinkwater zit.
Klopt dit.. of is dit een urban legend?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zou wel handig zijn

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ja. In Nederland WERD dit ook gedaan. Vanwege gezondsheidsrisico's is dit echter in Nederland niet meer zo.

De 'perfecte gebitten' die je noemt zijn van mensen met geld. In de USA is er een cultuur van lichaamsverbetering via medisch ingrijpen. Dus behalve beugels ed zijn oko het bleken van tanden, afvijlen van tanden ed daar meer normaal dan hier. Maar maak je geen zorgebn: Ook in de USA komt tandbederf nog op grote schaal voor. Maar die mensen zie je niet zo vaakl op TV
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het schijnt zo te zijn:

http://www.goeievraag.nl/vraag/fluoride-kraanwater-america.3256

De vraag kan zijn of alle Amerikanen wel zo'n perfect gebit hebben en dat geloof ik niet.
Wat je ziet zijn bekende Amerikanen, filmsterren enzo.
Dat is niet de doorsnee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In veel landen zit fluoride in het water, ook in Amerika (VS) en ook in Nederland, daardoor zijn de gebitten wel beter dan in andere landen.
Maar dat wil niet zeggen als je veel water drink dat je dan je tanden niet meer hoeft te poetsen ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In Nederland zit er al decennia lang geen fluoride meer in het water.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op 22 juni 1973 maakte de Hoge Raad een einde aan de fluoridering van drinkwater.
Vlak na mijn huwelijk, daarom wist ik jaar nog.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ach ja toen hadden we dus ook al zo'n achterlijke rechtsstaat!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar goed er zit dus nog steeds fluoride in het water hoor! ;-)
Er zit inderdaad fluoride in het drinkwater. En ook in Nederland, dat klopt.
Hier zijn ze mee begonnen toen ze een oplossing zochten voor een reststof die bij de productie van aluminium ontstond; fluoride.
De werking ervan kwam mooi uit, dus voilá; toevoeging van het drinkwater :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nope, in Nederland zit er géén fluoride in het drinkwater. Daar is ergens in de jaren 70 al mee gestopt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op 22 juni 1973 maakte de Hoge Raad een einde aan de fluoridering van drinkwater.
Vlak na mijn huwelijk, daarom wist ik jaar nog.
Toen ik in Canada was heb ik gemerk dat ze daar fluoride in het kraanwater hebben. Niet eens smaakloos ook nog, gatverdamme wat smerig! Heb hele vakantie uit flesjes gedronken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing