Heb jij wel eens last van 'hangjongeren'?

"Hebben die gasten niet wat beters te doen ofzo"

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (18)

Nee hoor ik heb geen last van hangjongeren, van zweetvoeten wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee in ons dorp zijn alleen hangouderen... en die lijken inderdaad niets anders te doen te hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat gezellig! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, woon je hier
http://www.nu.nl/algemeen/518114/winkelcentrum-weert-hangouderen.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk voor ze dat het droog is
Ik heb vaak last van hangjongeren en ze irriteren me mateloos. Allemaal niksnutten die de hele dag niks te doen hebben. Verder zal ik er maar niks meer over schrijven, anders valt het bij de meesten toch verkeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er hangen er wat rond op 20 meter van mijn woning en nee ik denk dat ze niets beters weten te doen. Deze zijn gelukkige niet erg vervelend.
Ik kan ook niet zeggen dat de gemeenschap overloopt van de initiatieven om iets voor ze te organiseren waar ze zich thuis voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies dat laatste is nu net het probleem. Waarom staan ze daar maar? Omdat ze zich vervelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben ons (althans de meesten van ons) binnen onze huizen en van de straat teruggetrokken en ja, dan wordt het saai op straat. We leven in een angstcultuur, dat kun je zien aan de omzet van verzekeringsmaatschappijen.
wat is de definitie van hangjongere?
Ze zoeken elkaar op ,gewoon om samen te zijn.
Deed ik vroeger ook,maar tegenwoordig wordt het direct uitgelegd als niet gewenst. Is wat jij doet dan beter als wat zij doen? Jij zit nu achter de PC en hebt internetcontact en zij hebben real-life contact.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoho, wie zegt dat ik me beter voel?
Ik hang ook wel eens. ;-) anyway.. het ging over overlast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij vraagt of ze niets beters te doen hebben...
Maar gelukkig hang jij ook nog wel eens :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hing vroeger ook wel eens rond met mijn vrienden, maar niet bij een ander voor de voordeur. En dat gebeurd vandaag de dag wel heel vaak. Als je ze beleefd vraag of ze rustig aan kunnen doen of ergens anders kunnen gaan staan, dan wordt je voor rotte vis uitgemaakt, en dan druk ik me nog voorzichtig uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vandaar ook die "....."
er zijn wel wat jongeren die hier in de buurt vaak in de avonden rondhangen/slenteren heb alleen nog nooit last van ze gehad.
het lijken mij vaak wat jongeren van 16 17 jaar die waarschijnlijk niet mogen drinken en blowen van hun ouders.
wat hier in de buurt wel soms vervelend is,is dat er een daklozen opvang hier in de buurt zit. kennelijk wanneer deze vol zit gaan die gasten die daar niet inkomen vaak hier in de buurt rondzwerven veel alcohol en/of drugs nuttigen en luidruchtig zijn of mensen lastig gaan vallen.
maar ja op straat slapen lijkt me ook geen pretje dus is het enigzins wel begrijpelijk dat deze mensen een uitvlucht zoeken in drank en drugs om de nacht door te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, vlak bij mij in de buurt is een pleintje waar 's avonds veel jongeren rondhangen. En helaas kun je daar als blonde vrouw niet langslopen zonder de nodige "complimenten" naar je hoofd geslingerd te krijgen. Zeer irritant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat voor "complimenten" dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:p Laten we het erop houden dat ze graag m'n huis eens van binnen willen zien.
ergste is als ze hun brommertjes bij zich hebben, ben er nu van af sinds mijn verhuizinggelukkig. Ben overigens niet voor die gasten verhuisd destijds.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben er jaren 1 geweest, (en mijn moeder zei vroeger altijd dat ik ze bij me had... maar dat was voor de borstverkleining ;-)
ik begrijp dat hangen wel, en dat ze uiteindelijk alleen maar verveelt zijn en niet perse crimineel.
ze vallen je ook niet lastig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die hangjongeren hebben niets beters te doen. Het hangen is voor hen een vorm van sociale interactie en communicatie. Of ontspanning, net wat je wilt. Het bijeenzijn heeft als doel om binnen de groep een positie te verwerven, maar heeft verder weinig nut. Ze zoeken alleen maar een beetje erkenning.

Het gaat vanzelf over en als ze later groot worden gaan ze rondhangen op Goede Vraag.nl. Dat is net zo iets als een hangplek. Ook hier zijn ze op zoek naar erkenning ;o)

Uit de groep hangjongeren kan een zeker dreiging naar voren komen. En niet alles wat ze doen is leuk of toelaatbaar. Dat ervaar ik ook. Vaak is een gesprek echter wel mogelijk mits je de jongere ook in hun waarde laat. Je hoeft niet meteen aan te vallen, maar kan eens beginnen met dag zeggen, of eventueel laten weten dat jij zelf ergens problemen mee hebt. Vaak stellen buurtbewoners (inclusief ondertekende) zich ook wel intolerant op. Alleen al de aanwezigheid van een groepje in het plantsoen voor de deur leidt al tot frustratie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Last niet, maar ik vraag me wel serieus af of ze niets beters te doen hebben.

Toegevoegd op 01-06-2009 05:23:05
Bij ons is vooral na schooltijd de hele stad bedolven onder al dat blauw (ze dragen uniformen); best irritant ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, om ze nu 'hangjongeren' te noemen gaat wat ver, maar wel groepen kinderen, die regelmatig om niets lopen te schreeuwen. Er zal maar echt wat aan de hand zijn!

Daarnaast wel jongeren, die de muziek in hun auto's op hoog volume hebben staan, wat zwaar irritant is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja er zitten altijd van die gasten in het dorp te klieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, onder een tunneltjes bijvoorbeeld. Maar zij mogen zitten waar ze willen, iedereen wil wel eens buiten lopen/zitten/fietsen. Wat zij doen vinden ze leuk, dat is in hun ogen 'het betere doen'. Ik zeg: waarom niet? Als ze maar geen gekke dingen uithalen. In het tunneltje vormen ze soms een bedreiging, maar er is nog nooit iets gebeurd bij ons in de buurt, volgens mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangjongeren zal je overal vinden.
Ik vind dat er meer voor ze geregeld moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zeker wel. Jongeren die naar de coffeeshop gaan en daarna lekker in mijn straatje gaan staan paffen. Ook het begrip fluisteren is niet van toepassing. Fijn, als je besloten hebt dat je je slaap wel eens nodig zou kunnen hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het plein voor mijn huis bartst het van de jongeren die door anderen uit de buurt als "hangjongeren" worden aangeduid. Ik vind het meestal wel aardige lui. Helemaal geen last van en ik heb er ook nog nooit eentje zien hangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik als een van de JONGEREN heb heel erg veel last van ze.. en ze irriteren me mateloos , ze hebben niks te doen en bovendien ook geen manieren geleerd