Als je hierover niets hebt afgesproken met de gemeente, kun je pas aanspraak maken op wettelijke rente als je de gemeente hierover eerst in gebreke hebt gesteld. De rente bedraagt slechts 2% voor 'Niet-handelstransacties'..

Artikel 6:82 BW stelt dat verzuim pas intreedt nadat je als schuldeiser een ingebrekestelling hebt verzonden waarin je een redelijke termijn stelt voor nakoming, en dat na deze termijn nog steeds niet betaalt is.
SimonV
5 jaar geleden
Wouter2011
5 jaar geleden
Dank, SimonV!
Wouter2011
5 jaar geleden
Hi SimonV, Is de ingebrekestelling nodig als een betalingstermijn staat in de wet? Art. 4:87 Awb.
SimonV
5 jaar geleden
Ik zie je vraag nu pas: dat staat hier los van, jullie hebben geen contractuele afspraken gemaakt over wat er gebeurt als niet tijdig betaald wordt.