Relevante regelingen

Telecommunicatiewet
14.6 7.6 14.4 20.6 19.1 14.2 1.1 2.1 1.2 7.3 3.3 7.1 1.3 14.3 11.3 6.1 3.3a 9.1 7.2 7.4

Als je op de link klikt kun je er ook naar toe:

Toegevoegd na 1 dag:
Vraagsteller vroeg mij prive naar waar de wet stond waar in staat dat de belinstantie de nummergegevens moet verwijderen als de gebelde dat wil. Ik heb gevraagd het HIER te vragen maar daar heb ik nog geen reactie op dus ik zet het maar hier neer.

Artikel 11.6 :
4.De abonnee heeft het recht om kosteloos hem betreffende persoonsgegevens in een algemeen beschikbare abonneelijst of in het voor een abonnee-informatiedienst gebruikte abonneebestand te verifiëren, te laten verbeteren of te laten verwijderen.

http://www.st-ab.nl/wetten/0273_Telecommunicatiewet.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nederlandse wetten hebben geen nummers. Ze hebben namen, al dan niet aangevuld met een jaartal.

Wetten die op telemarketing van toepassing zijn:
* Telecommunicatiewet (regelt het bel me niet register)
* Burgerlijk wetboek deel 7 (bijzondere overeenkomsten)
* Wet bescherming persoonsgegevens