Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een manier om een winkelverbod bij de Mediamarkt aan te vechten?

Hallo, Ik was vandaag met vrienden naar de mediamarkt in Zwolle. Nu had een vriend van me een voorwerp gepakt en meegenomen zonder dat ik het wist. Op t einde toen we naar buiten liepen werd hij meegenomen door de beveiliging dat die gestolen had. Ik die van niks wist vroeg waarom die was meegenomen en liet me beveiligings pas zien. Nu werd ik ook meegenomen voor het Medeplegen van diefstal/vernieling. Nouja prima want ik wist dat ik niks had gedaan. Uiteindelijk politie erbij en camerabeelden bekeken. Waarna ik de gestolen object heb betaald. Nu heb ik ook ineens een winkelverbod gekregen van 2 jaar! Maar nu ik online kijk staat er dat er maar voor 1 jaar max opgegeven mag worden. Nu vind ik zelf ook dat dit onterecht opgegeven is (voor mij dan) Is der enige manier hoe ik dit kan aanvechten?

tinus1969
2 jaar geleden
Waarom heb je betaald als je niet gestolen hebt?
Pieterpost5083
2 jaar geleden
@tinus1969 omdat ik anders meegenomen word naar het bureau en een boete kreeg van 180 euro.
tinus1969
2 jaar geleden
Maar je had toch niets gestolen?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Tsjaaa, wie betaald stemt volgens mij toe. Je kan mij alles wijs maken maar dan beken je schuld.
Pieterpost5083
2 jaar geleden
Ik had idd niks gestolen. Maar had geen zin om naar het bureau te gaan en mijn beveiligers pas te verliezen.
Pieterpost5083
2 jaar geleden
@dwl was idd best stom om te betalen. Maar het gaat niet om het geld. Maar om het feit dat ik een winkelverbod heb gekregen zonder dat ik wat heb gedaan. Dat mijn vriend het heeft gekregen sure. Dat begrijp ik.
tinus1969
2 jaar geleden
Je hebt een winkelverbod gekregen omdat je hebt betaald. Je had toch naar de politie moeten gaan.
erotisi
2 jaar geleden
MEDEPLEGEN: er is tussen de medeplegers een bewuste samenwerking en een gezamenlijke uitvoering. MEDEPLICHTIGHEID: de ene dader is ten opzichte van de andere ondergeschikt en hij is zich niet bewust van nalatigheid of een strafbaar feit.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Je zij toch Day de camerabeelden zijn bekeken? Maar dat is het toch duidelijk dat je er niks van weet?
Vortexxx
2 jaar geleden
Waarom zou je dat verbod willen aanvechten? Het nou niet zo dat die winkel woest aantrekkelijk is om er elk weekend in rond te hangen.
HeerVoldemort
2 jaar geleden
"Ik liet me beveiligingspas zien."
Zo gaat ons vak dus ten onder...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing