Als een kind in november 12 wordt gaat het dan direct naar vervolgonderwijs?

Beste mensen,

Wat ik me afvroeg is of kinderen als ze midden in een schooljaar 12 worden( b.v. november of januari )ze moeten wachten tot het volgende schooljaar om vervolgonderwijs te kunnen volgen? Hoe gaat dat tegenwoordig?

vgr Gonna

een jaar geleden

Antwoorden (1)

De overgang van basisonderwijs naar voortgezet onderwijs is nog steeds elk jaar bij begin van het nieuwe schooljaar, dus na de zomervakantie.
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Sterker nog, als kinderen 12 worden terwijl ze in groep 7 zitten, moeten ze eerst nog groep 8 doen. De maximumleeftijd voor basisonderwijs is 14 jaar.